شروع نخستین مرحله از فراوری واکسن در خاک آفریقا

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران- آفریقای جنوبی میخواهد به مردم این کشور دوز های واکسنی را تزریق کند که به طور کامل در خاک این کشور فراوری شده است.

شروع نخستین مرحله از فراوری واکسن در خاک آفریقا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، آفریقای جنوبی بیان کرد نخستین مرحله فراوری واکسن کرونا در خاک خود را شروع کرد. سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی تاکید نمود این طرحی زمان بر است. هدف از این طرح داشتن برترین توان توزیع واکسن کرونا در قاره آفریقاست.

آفریقای جنوبی میخواهد به مردم این کشور دوز های واکسنی را تزریق کند که به طور کامل در خاک این کشور فراوری شده است. مقامات این کشور با حمایت سازمان دنیای بهداشت به این ترتیب قصد دارند یک مرکز انتقال فنآوری برای واکسن کووید 19 بر اساس پیغام رسان آر ان ای راه اندازی کند که نخستین مرکز از این نوع در خاک آفریقا خواهد بود.

تدروس گبریسیوس دبیر کل سازمان دنیای بهداشت در این باره گفت این مراکز انتقال فنآوری مکانی برای آموزش هستند که در آن فراوری نمایندگان کشور هایی با عایدی کم یا میانه می توانند در خصوص شیوه های فراوری بعضی واکسن ها آموزش ببیند و برای فراوری آن مجوز دریافت نمایند.

در حال حاضر تنها دو درصد مردم آفریقا دست کم یک دوز واکسن کووید 19 دریافت نموده اند. این در حالیست که این آمار در اروپا و آمریکا حدود 50 درصد است.

آفریقای جنوبی بیش از 35 درصد مبتلایان به کووید 19 در آفریقا را در خود جای داده است. این در حالیست که دوز های وعده داده شده از سوی ساز و کار کوواکس با تاخیر وارد می گردد.

سریل رامافوسا گفت ما نمی توانیم تنها بر روی واکسن های ساخت خارج از آفریقا حساب کنیم. زیرا این واکسن ها هیچ وقت به موقع نمی رسند و مردم همچنان می میرند. از همین رو ما خواهان انتقال فنآوری هستیم.

از زمان شروع بحران، رامافوسا فعالانه برای لغو مالکیت معنوی واکسن کووید 19 کوشش می نماید. اگر اوضاع همان طور که پیش بینی شده است پیش برود آفریقای جنوبی می تواند طی 9 تا 12 ماه آینده واکسن فراوری کند.

ویروس کرونا در دسامبر 2019، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال 2020، تقریبا بیشتر کشور های دنیا با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود روبرو شدند و در نهایت در 11 مارس سال 2020، سازمان بهداشت دنیای، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد.

در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت دنیای بیان کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1816

به "شروع نخستین مرحله از فراوری واکسن در خاک آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نخستین مرحله از فراوری واکسن در خاک آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید