ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از کوتاه بودن مهلت مذاکرات با انگلیس

به گزارش آناسی، رئیس کمیسیون اروپا درخصوص کافی نبودن زمان یک ساله معین شده از سوی انگلیس برای انجام مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از کوتاه بودن مهلت مذاکرات با انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز آدینه درخصوص ناکافی بودن مهلت مشخص شده از سوی انگلیس برای مذاکره بر سر نحوه ادامه روابط میان بروکسل و لندن پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، فون در لاین ضمن ابراز نگرانی جدی درخصوص ناکافی بودن زمان 11 ماهه برای انجام مذاکرات پسابرگزیت، بر لزوم باز نگه داشتن همه گزینه ها تأکید کرد.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: مسئله فقط مذاکره درخصوص توافق تجارت آزاد نیست بلکه موضوعات متعدد دیگری نیز وجود دارند. از نظر من باید در هر دو طرف از خود بپرسیم آیا تمام این مذاکرات در چنین بازه زمانی کوتاهی قابل انجام است؟

وی با تأکید بر این که گزینه تمدید این مدت نباید از روی میز خارج گردد گفت: معتقدم که در صورت لزوم، بازبینی اوضاع در اواسط سال [2020] برای آنالیز تمدید [مهلت مذاکرات] منطقی باشد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس میخواهد کشورش را در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن) از اتحادیه اروپا خارج نموده و تا خاتمه سال آینده میلادی در اتحادیه گمرکی و حالت گذار باقی خواهد ماند. با این حال این زمان می تواند به دوسال تغییر کند.

جانسون گفته است با تمدید این بازه زمانی به دو سال مخالف است و ظرف مدت یک سال می توان مذاکرات جامعی را انجام داد که همه جنبه های روابط آینده انگلیس و اتحادیه اروپا، از تجارت تا امنیت داخلی و حمل ونقل و اشتراک اطلاعات را در بر بگیرد.

دیوید کامرون نخست وزیر سابق بریتانیا و رهبر پیشین حزب محافظه کار، پیش از انتخابات سراسری سال 2015 به مردم این کشور وعده داد همه پرسی جدایی از اتحادیه اروپا برگزار خواهد نمود. کامرون دلایل متعددی را برای این اقدام مطرح نمود که از آن جمله کنترل بر مرزها و توقف آمد و شد آسان مهاجران اروپایی به ویژه از کشورهای فقیر اروپایی بود. بازگشت اختیارات کامل قضایی به دادگاه های بریتانیا، قطع تحمیل قواعد زیادی در زمینه روابط مالی بریتانیا با دیگر کشورها و توقف پرداخت مبلغ هنگفت حق عضویت به اتحادیه اروپا از دیگر استدلال هایی بود که برای لزوم ترک اتحادیه مطرح می شد.

سال 2016 اکثر نظرسنجی های قبل از همه پرسی از رای مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا حکایت داشتند، اما با شمارش آرای صندوق ها بعد از برگزاری همه پرسی، نتیجه به شکل دیگری رقم خورد و دولت مجبور شد شرایط لازم برای خروج از تحادیه اروپا را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 695

به "ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از کوتاه بودن مهلت مذاکرات با انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی رئیس کمیسیون اروپا از کوتاه بودن مهلت مذاکرات با انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید