اصناف آسیب دیده از کرونا حمایت می شود

به گزارش آناسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: اصناف آسیب دیده از کرونا حمایت می شود، 28 هزار و 34 واحد کسب وکار در سطح استان مشمول دریافت تسهیلات ویژه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا هستند.

اصناف آسیب دیده از کرونا حمایت می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، هدایت حاتمی عصر دوشنبه نهم تیر در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل با کاهش درآمد یا حتی تعطیلی روبه رو شدند.

وی گفت: دولت به دنبال حمایت از اصناف و مشاِغل آسیب دیده ناشی از کرونا است، براساس تصمیم دولت 680 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به منظور جبران خسارت های ناشی از کرونا به واحدهای خسارت دیده از کرونا در استان کرمانشاه پرداخت می شود.

حاتمی عنوان کرد: تسهیلات ویژه واحدهای آسیب دیده از کرونا در 14 رسته و 550 زیر رسته اقتصادی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و با بازپرداخت 24 ماهه و سه ماه دوره تنفس به ازای هر کارگر 12 و 16 میلیون تومان قابل پرداخت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست بر اهمیت ایجاد اشتغال در استان تأکید کرد و اظهار کرد: بهترین راه چاره نشاط در جامعه، ایجاد اشتغال است.

حاتمی با تأکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران استان به منظور برنامه ریزی رونق توسعه اشتغال شرح داد: توجه به ایجاد اشتغال در شهرها به ویژه مناطق حاشیه ای مورد تأکید است.

وی گفت: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال 99 برنامه ریزی شده است، برای اینکه بتوانیم به نرخ میانگین بیکاری در کشور برسیم باید امسال و سال آینده درمجموع 6 درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در انتها سال گذشته 15.7 درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان 394 هزار نفر و آمار بیکاران آن 132 هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان دانش آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و 27 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 499 میلیارد ریال در استان وجود دارد که 30 هزار و 284 نفر در آن ها مشغول به کار هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1208

به "اصناف آسیب دیده از کرونا حمایت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصناف آسیب دیده از کرونا حمایت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید