اطلاعات میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان 216 شهر جمع آوری شد

به گزارش آناسی، معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از جمع آوری اطلاعات مربوط به میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان در 216 شهر دارای محدوده مصوب بازآفرینی شهری اطلاع داد.

اطلاعات میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان 216 شهر جمع آوری شد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، حسین رجب صلاحی با بیان این مطلب گفت: اطلاعات جمع آوری شده مربوطه به تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری در سالهای 1397 و 1398 و شامل 216 شهر واجد محدوده مصوب بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری است.

وی ادامه داد: از مجموع 145 هزار و 941پروانه صادر شده در شهرهای مذکور، معادل 17 درصد آن در محدوده های مصوب بازآفرینی شهری واقع و مشمول ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن شده اند.

رجب صلاحی همچنین اعلام نمود: 24 هزار و 853 پروانه صادره در محدوده های مصوب، منجر به نوسازی و فراوری 76 هزار و 735 واحد مسکونی در این شهرها شده است. رجب صلاحی همچنین گفت: در سال های 97 و98 در محدوده های مصوب بازآفرینی 216 شهرداری کشور جمعاً به میزان 4815 میلیارد ریال، در عوارض صدور پروانه ساختمان به متقاضیان ساخت و ساز، تخفیف داده اند و شهروندان متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی که در محدوده بافتهای فرسوده شهری ساکن باشند، مشمول حداقل 50 درصد تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمان می شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وی همچنین اظهار کرد: با توجه به الزام قانونی دولت در ماده 16 قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن و تبصره (3) ماده (6) آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار که خرداد ماه 97 به تصویب هیات وزیران رسیده، جبران صددرصد تخفیف های اعمال شده هزینه های عوارض صدور پروانه ساختمان به وسیله سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دست پیگیری می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1181

به "اطلاعات میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان 216 شهر جمع آوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان 216 شهر جمع آوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید