اعتراض سیاستمدار برجسته هندی به سیاست های دولت دهلی نو علیه مسلمانان کشمیر

به گزارش آناسی، وزیر سابق دارایی هند ضمن اعتراض به سیاست های دولت دهلی نو بیان کرد: نخست وزیر هند تمام کشمیر را به یک زندان عظیم تبدیل نموده است.

اعتراض سیاستمدار برجسته هندی به سیاست های دولت دهلی نو علیه مسلمانان کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.آر.سی، چدم برم وزیر سابق دارایی هند و عضو ارشد حزب کنگره همزمان با نزدیک شدن اولین سالگرد لغو خود مختاری کشمیر توسط دولت دهلی نو گفت: اگر شرایط موجود در کشمیر به سرانجام نرسد و آینده این منطقه معین نگردد سرنوشت ساکنان کشمیر دردناک خواهد بود.

وی توضیح داد: دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند تمام کشمیر را تبدیل به یک زندان عظیم نموده است و این برای مردم شبیه به یک فاجعه است.

چدم برم گفت: از زمان لغو خودمختاری کشمیر توسط هند که حدود یک سال از آن می گذرد صدها مسلمان کشمیری کشته و زخمی شده اند.

این سیاستمدار برجسته هندی گفت: آزادی بیان نیز در کشمیر به شدت سرکوب می گردد و ما حتی اجازه نداریم شمار قربانیان کشمیری را اعلام کنیم یا بدانیم.

وزیر سابق دارایی هند تاکید نمود: دهلی نو که از اعتراضات مردمی علیه تصمیم خود مطلع بود تا مدت ها سیگنال تلفن همراه و حتی آنتن تلویزیون را در کشمیر مسدود کرد و ارتباط میلیون ها مسلمان را با دنیای خارج قطع کرد.

وی اضافه کرد: سیاستی که هند در کشمیر پیش گرفته است نه پایدار می ماند و نه برای نسل های آینده سودمند خواهد بود فقط می توانیم بگوییم این سیاست خسارت های فراوانی به کشور تحمیل کرد.

لازم به ذکر است هند از یک سال پیش خودمختاری کشمیر را لغو نموده و عملا کوشش کرد با زیر پا گذاشتن تفاهم نامه های گذشته کشمیر را بخشی از خاک خود کند.

این تصمیم هند با اعتراضات بسیار زیاد کشمیری ها روبرو شد و بیش از 800 هزار نظامی هند ضمن استقرار در این منطقه ساکنان آن را در خانه هایشان زندانی کردند.

با این حال موج فعالیت های آزادی خواهانه در کشمیر گسترش یافت و نظامیان هندی تنها طی یک ماه اخیر بیش از 30 جوان کشمیری را به شهادت رسانده اند.

این درحالی است که هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1243

به "اعتراض سیاستمدار برجسته هندی به سیاست های دولت دهلی نو علیه مسلمانان کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض سیاستمدار برجسته هندی به سیاست های دولت دهلی نو علیه مسلمانان کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید