الفبای یونانی در خدمت گونه های کرونا

به گزارش آناسی، مدیران سازمان جهانی بهداشت گفته اند ماه ها در باره اسامی جدید با متخصصان امر مشورت نموده اند و هدف آن بوده که هیچ کشوری از این رهگذر انگ نخورد و درگیر داوری و تبعیض نشود.

الفبای یونانی در خدمت گونه های کرونا

سازمان جهانی بهداشت برای پیشگیری از انگ خوردن کشور ها الفبای یونانی را جایگزین اسامی رایج در معرفی انواع جهش یافته ویروس کرونا کرد. از این پس، گونه انگلیسی آلفا، گونه برزیلی گاما و گونه هندی دلتا خوانده می شوند.

تا به امروز گونه های جهشی ویروس کرونا بر اساس محل شناسایی و شیوع آن ها نام گذاری شده اند.

حال سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفته که الفبای یونانی را جایگزین اسامی کشور ها کند. الفبای یونانی جای ترکیباتی، چون ویروس های انگلیسی، آفریقایی یا هندی را خواهد گرفت. علت امر پیشگیری از انگ خوردن کشورهاست.

طبق تصمیم WHO گونه موسوم به ویروس انگلیسی B.1.1.7 به آلفا تغییر نام می دهد. ویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی B.1.351 بتا و گونه برزیلی P.1 گاما خوانده می گردد. نمونه های هندی ویروس B.1.617 هم اسامی تحت نام دلتا و کاپا دسته بندی می شوند.

مدیران سازمان جهانی بهداشت گفته اند ماه ها در باره اسامی جدید با متخصصان امر مشورت نموده اند و هدف آن بوده که هیچ کشوری از این رهگذر انگ نخورد و درگیر داوری و تبعیض نگردد.

این سازمان تاکید نموده که نام های علمی بر هر نام گذاری دیگری تقدم دارند، اما به دلیل دشواری تلفظ آن ها برای بیشتر مردم الفبای یونانی در نظر گرفته شد. پیشنهاد اولیه به کارگیری اسامی اساطیر یونانی، بوده، اما به دلیل استفاده مکرر از این عناوین در حوز ه های مختلف، الفبای یونانی تصویب شد.

سازمان جهانی بهداشت از مقامات کشورها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی خواسته به ترویج هرچه بیشتر اسامی جدید گونه های ویروس یاری برسانند.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1782

به "الفبای یونانی در خدمت گونه های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الفبای یونانی در خدمت گونه های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید