امارات یک موسسه نفتی در یمن را به زندان سری تبدیل کرد

به گزارش آناسی، امارات یک موسسه نفتی یمن را به بازداشتگاه، شکنجه گاه و محل نگهداری گروگان ها تبدیل کرده است.

امارات یک موسسه نفتی در یمن را به زندان سری تبدیل کرد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به نقل از پایگاه اینترنتی جنبش انصار الله، این جنبش از آغاز جنگ ویرانگر علیه یمن در سال 2015 -که موجب شد تا بیست میلیون یمنی به فقر و گرسنگی دچار شوند-جنایاتی در این کشور را افشا کرده است که دست داشتن کشور های حاضر در جنگ در آن ها دیده می شود؛ با این حال، این اخبار در عرصه بین المللی نادیده گرفته شده است.

امارات یکی از کشور هایی است که با سوء استفاده از حضورش در ائتلاف متجاوزان به یمن، نقش موثری در نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایاتی، چون شکنجه و آدم ربایی در یمن داشته است.

چندین سازمان حقوقی اخیرا از وجود زندان ها و بازداشتگاه های سری در جنوب یمن خبر دادند که زیر نظر امارات و با پوشش شرکت توتال فرانسه فعالیت می کنند. این فعالیت ها با این هدف است که بتوانند با اقداماتی، چون آدم ربایی، شکنجه و تجاوز، سلطه خود را بر کشور تحمیل کنند.

سازمان های حقوقی اشاره کردند، اولین گزارش ها از این زندان ها در سال 2017 بود، زمانی که در رسانه ها درباره جنایاتی نوشته شد که امارات علیه زندانیان مرتکب می شد. بر اساس این گزارش ها افسران اماراتی دست کم در پنج زندانی که زیر نظر آنان اداره می شود، بدترین نوع شکنجه جسمی و جنسی را علیه زندانیان اعمال کرده اند.

همچنین تیم کارشناسان سازمان ملل متحد در امور یمن، در سال 2017 تا 2019، مواردی از خشونت های جنسی علیه زندانیان را در منطقه بریقه شهر عدن گزارش کردند و اضافه نمودند، این برخورد ها علیه شش مرد و یک کودک ثبت شده است؛ ضمن اینکه تجاوزات جنسی یا اقدامات دیگری، چون عریان کردن زندانیان هم از دیگر جنایات علیه زندانیان است.

در آن گزارش آمده است، نیرو های اماراتی ضمن رد هرگونه همکاری، مانع صدور مجوز برای ورود به این زندان ها شده اند. دیده بان حقوق بشر نیز سال گذشته از بازداشت ظالمانه و مفقود شدن ده ها نفر به دست امارات خبر داد و از مستند شدن 49 مورد از این جنایت ها در استان های عدن و حضرموت گفت که چهار مورد آن ها کودک بوده اند.

در آخرین گزارش ها درباره زندان های اماراتی در یمن آمده است، اماراتی ها از یک زندان سری که در یک میدان استخراج گاز در شهر بلحاف جنوب یمن واقع شده است بهره می برند، آنان این زندان را در لوای نام مجموعه توتال فرانسه در این میدان، مخفی نگه داشته اند. این زندان در یک پایگاه نظامی اماراتی واقع شده است که این پایگاه نظامی در بخشی از میدان گازی شهر بلحاف ایجاد شد. بر اساس گزارش سه سازمان حقوقی، در این مرکز کارگاه هایی برای فعالیت های گازی وجود دارد، اما این مراکز از سال 2015، به دلیل آغاز جنگ علیه یمن غیر فعال شده اند.

در برخی از گزارش ها آمده است، از سال 2016، زندان بلحاف به محلی برای نگهداری نیرو های ویژه شبوه تبدیل شد و به گفته برخی از شاهدان، نظامیان اماراتی برخورد های غیر انسانی و توهین آمیزی با این زندانیان دارند. با انتشار اخباری مبنی بر اینکه امارات یک موسسه نفتی را تبدیل به زندانی سری کرد، استاندار شبوه در کابینه زیر نظر دولت فراری از ابوظبی خواست نیروهایش را از این موسسه نفتی خارج کند، زیرا این موسسه محل انبار سازی و صادرات گاز طبیعی مایع است و برای دولت بسیار حیاتی است.

بن عدیو، استاندار شبوه در این باره گفت امارات سالهاست این موسسه نفتی را به پادگان نظامی تبدیل کرد و به مانعی برای بهره برداری از این مرکز تبدیل شد.

وی درباره اهمیت این میدان گازی گفت قبل از آغاز جنگ، 60 درصد بودجه کشور وابسته به درآمد های گازی این میدان بوده است.

مختار الرحبی، مشاور وزیر اطلاع رسانی در کابینه فراری (هوادار عبد ربه منصور هادی) موسسه بلحاف را یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی یمن می داند که امارات آن را به پادگانی نظامی و زندانی سری تبدیل کرد.

وی گفت: متاسفانه امارات از زمان حضور در یمن، بر مناطق اقتصادی کشور متمرکز شد و خود را به موسسه نفتی بلحاف وجزیره سقطری رساند. ضمن اینکه در ساحل غربی حضور یافت و شبه نظامیانش را به تنگه باب المندب که از مناطق راهبردی است اعزام کرد و با این کار ها به دشمن درجه یک یمن تبدیل شده است.

شوقی القاضی، کننده مجلس و عضو اخوان المسلمین یمن نیز در نوشته ای که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد از دولت زیر نظر عبد ربه منصور هادی خواست، با توجه به ارزش اقتصادی و میزان درآمد موسسه بلحاف، این موسسه را از اشغال امارات رها سازد.

توفیق الحمیدی، رئیس سازمان حقوق و آزادی های سام می گوید، سازمانش در سال 2017 به اسنادی دست یافت که ثابت می کند یک خانواده یمنی زمانی که از استان مارب باز می گشتند در شبوه از طرف نیرو های اماراتی به گروگان گرفته و با بالگردی به موسسه گازی بلحاف منتقل شدند. این قربانیان بعد ها شهادت دادند نظامیان بیگانه ای را دیده اند که هویت و تابعیت نامشخصی داشتند.

الحمیدی اضافه نمود: اسنادی در اختیار دارد که ثابت می کند چهار نفر از قربانیان به شیوه های اهانت آمیز و شدیدی در زندان بلحاف شکنجه شدند.

به گفته این سازمان، توتال چهل درصد درآمد های موسسه گازی بلحاف را می گیرد در نتیجه ملزم است به پروتکل های حقوق بشری احترام بگذارد. در این زمینه فشار های شدیدی در فرانسه آغاز شده است، زیرا آنچه در بلحاف رخ داد می تواند مایه شرمندگی و رسوایی پاریس باشد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1517

به "امارات یک موسسه نفتی در یمن را به زندان سری تبدیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات یک موسسه نفتی در یمن را به زندان سری تبدیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید