امضای تفاهم نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش آناسی، معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات حوزه طب ایرانی و مکمل اطلاع داد.

امضای تفاهم نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگاران دکتر نفیسه حسینی یکتا اضافه نمود: برای برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه های تخلف، ریشه یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی، تفاهم نامه همکاری بین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با این سازمان امضا شد.

وی در ادامه گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه، تحقق اهداف پیش بینی گردیده مشترک در حوزه های عملیاتی مربوط به برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه های تخلف و ریشه یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره مندی از ظرفیت های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی است.

حسینی یکتا اضافه نمود: شناسایی مراکز درمانی غیرمجاز در حوزه طب ایرانی و مکمل که در سطح کشور و یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و نظارت بر تبلیغات درمانی و مراکز ارائه فراورده های طبیعی مورد استفاده در درمان، از محورهای مهم همکاری مربوط به حوزه درمان در این تفاهم نامه است و افراد متخلف به اداره کل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تعزیرات معرفی می شوند. معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین به محورهای همکاری در حوزه آموزش طب ایرانی و مکمل در تفاهم نامه با سازمان تعزیرات حکومتی اشاره نمود و گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مراکز و موسسات غیرمجاز آموزشی در حوزه طب ایرانی و مکمل و گروه های فعال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز شناسایی و متخلفان به اداره کل حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان تعزیرات معرفی می شوند.

وی اضافه نمود: تهیه متن پیشنهادی برای تغییر و اصلاح آیین نامه های فعلی که به اندازه کافی بازدارنده نیستند، اعزام تیم های کارشناسی و نظارتی جداگانه یا مشترک در هر استان، تسریع در رسیدگی و اعلام رای و اقدام قانونی بر حسب مورد، تشکیل جلسات دو ماهیانه مشترک مدیریتی در سطح شهرستان برای برنامه ریزی و آنالیز بازدیدهای انجام گردیده، از دیگر توافقات مطرح گردیده در این تفاهم نامه بوده و مقرر گردیده است که هر شش ماه یکبار جلسات مشترک کشوری برای برنامه ریزی و سیاستگذاری تشکیل گردد.

به گزارش وبدا تفاهم نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی، در شش ماده و دو نسخه تهیه گردیده است و به مدت دو سال اعتبار دارد که در صورت تمایل طرفین، قابل تمدید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 33

به "امضای تفاهم نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "امضای تفاهم نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید