انتقاد شدید آلمان از استراتژی خرید واکسن کرونای کمیسیون اروپا

به گزارش آناسی، معاون صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به استراتژی خرید واکسن کرونای کمیسیون اروپا وارد نموده و آن را مقصر به وجود آمدن فرایند کند واکسیناسیون در کشورها دانسته است.

انتقاد شدید آلمان از استراتژی خرید واکسن کرونای کمیسیون اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، فرایند واکسیناسیون در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به دلیل بدعهدی شرکت های فراوری کننده واکسن که با اروپا قرارداد بسته اند به کندی پیش می رود.

اولاف شولتز، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور استراتژی اتحادیه اروپا در خرید واکسن کرونا را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و اظهار داشته است: خوب بود اگر اروپا واکسن های بیشتری از آنچه احتیاج داشت سفارش می داد. به گفته وی رویکرد خرید واکسن در اروپا به دلیل کمبودهای اقتصادی با شکست روبرو نشده است.

وی اضافه کرد: اگر کمیسیون اروپایی از ما بودجه بیشتری می خواست ما پول بیشتری را در اختیار آن قرار می دادیم.

مناقشات بین شرکت های واکسن سازی فایزر و آسترازنکا با بروکسل در حالی به نتیجه ای نرسیده است که اروپا در حال فرو رفتن در باتلاق کروناست و تسریع فرایند واکسیناسیون را تنها راه نجات خود برای رهایی از این بحران می بیند.

شرکت های آسترازنکا و فایزر اعلام نموده اند که نمی توانند به همه تعهدات خود برای تحویل دوزهای واکسنی که به اروپا وعده داده اند پایبند باشند.

مقامات اروپایی در درخواست های مختلفی از این شرکت های واکسن سازی خواسته اند به تعهدات خود در قبال اروپا پایبند باشند و حتی این شرکت ها را به استفاده از ابزار قانونی تهدید نموده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس شرکت آسترازنکا اعلام نموده که اروپا دیر با این شرکت قرارداد خرید بسته و خودش مقصر به وجود آمدن این تنگناها در تحویل واکسن است.

کمیسیون اروپایی تا به حال 6 قرارداد برای تهیه بالغ بر 2.3 میلیارد دوز واکسن کرونا منعقد نموده است؛ از جمله با شرکت فایزر- بیونتک توافقی برای تهیه 600 میلیون دوز واکسن و با شرکت آسترازنکا توافقی برای خرید بالغ بر 400 میلیون دوز واکسن کرونا منعقد شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به این ترتیب طرح کمپین سراسری واکسیناسیون اروپا در سایه بد عهدی شرکت های فراوری کننده آن در معرض خطر قرار گرفته است.

آلمان اخیرا طرح خرید واکسن روسی و چینی را مطرح نموده و آن را در صورت تایید اروپا امکان پذیر دانسته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1561

به "انتقاد شدید آلمان از استراتژی خرید واکسن کرونای کمیسیون اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید آلمان از استراتژی خرید واکسن کرونای کمیسیون اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید