انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش آناسی، فارس نوشت:وزارت خارجه انگلیس روز سه شنبه حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن را احضار نموده است.

انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گفته دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس، این اقدام در واکنش به آنچه او عدم پایبندی ایران به تعهدات در خصوص نفتکش آدریان دریا خوانده، انجام شده است.

در روزهای گذشته گزارش شد که نفتکش آدریان دریا محموله خود را در نزدیکی سوریه تحویل مشتریان داده است. نیروهای ویژه ارتش انگلیس دو ماه پیش این نفتکش را که آن موقع گریس 1 نام داشت، در اقدامی خلاف قوانین بین المللی، در آب های جبل الطارق توقیف کردند. لندن تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را به عنوان توجیهی برای این اقدام مطرح می کرد، در حالی که اتحادیه اروپا بارها ادعا نموده است که برای تحریم های یکجانبه اثرفراسرزمینی قائل نیست.

با این وجود، راب امروز گفته است که فروش نفت ایران به سوریه نقض غیر قابل قوبل هنجارهای بین المللی است و انگلستان این ماه این موضوع را در سازمان ملل متحد مطرح می نماید.

اظهارات راب در حالی مطرح می گردد که روزنامه گاردین در گزارشی نوشته است که حتی در خود وزارت خارجه انگلیس نیز بعضی از دیپلمات های این کشور اعتقاد دارند که توقیف نفتکش ایرانی اقدام درستی نبوده است.

پس از آزادی نفتکش آدریان دریا به حکم دیوان عالی جبل طارق، مقام های این منطقه مدعی شدند که ایران تضمین داده است که این کشتی نفتی به سوریه منتقل نکند. با این وجود، همان زمان تهران تأکید کرد که تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا را به رسمیت نمی شناسد و نفت خود را به هر مشتری ای که بخواهد می فروشد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 366

به "انگلیس سفیر ایران را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس سفیر ایران را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید