اولین کنگره شهدای دانشجو در خوزستان برگزار می گردد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، محمد رعایایی اردکانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اولین کنگره ملی شهدای دانشجوی خوزستان اظهار کرد: کنگره شهدای دانشجو خوزستان 11 اسفند ماه امسال و با حضور خانواده شهدا در دانشکده علوم برگزار می گردد. برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره تا به امروز حدود 11 جلسه تشکیل شده است.

اولین کنگره شهدای دانشجو در خوزستان برگزار می گردد

وی اضافه نمود: قبل از برگزاری کنگره برنامه های متعددی از جمله جشنواره ورزشی شهدای دانشجویی با حضور سه هزار دانشجو برگزار گردید. اختتامیه این جشنواره به دلیل همزمان بودن با امتحانات دانشجویان طی 10 روز آینده برگزار می گردد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز توضیح داد: برگزاری مراسم سالگرد خاکسپاری شهدای دانشگاه شهید چمران و یادواره شهدای علوم تربیتی از جمله برنامه هایی است که قبل از آغاز کنگره برگزار گردیده اند. تمهیدات لازم اجرا شده است تا بعضی از ساختمان ها و سالن های این دانشگاه به نام شهدای دانشجو نامگذاری گردد.

رعایایی بیان نمود: چاپ کتاب زندگینامه شهید احمد مرادی و بازدید از خانواده های شهدای شاخص از جمله علم الهدی و دقایقی جزو برنامه های اجرایی قبل از برگزاری کنگره هستند. نصب تندیس شهدای دانشجو در یکی از میدان های دانشگاه شهید چمران نیز یکی دیگر از برنامه های اجرایی دانشگاه است.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری این کنگره در ظاهره تقدیر از شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها است. اما در واقع هدف اصلی ما ایجاد فضای معنوی برخواسته از منش، اخلاق و کردار شهدا بوده تا این صفات خوب و ارزش های والا در نسل جوان به ویژه دانشجویان و اساتید جوان بهینه شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1075

به "اولین کنگره شهدای دانشجو در خوزستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کنگره شهدای دانشجو در خوزستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید