اوکراین به تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس می پیوندد

به گزارش آناسی، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: کی یف برای نشان دادن ثبات سیاست خارجی خود و همبستگی با اتحادیه اروپا، میخواهد به تحریم های اعمال شده علیه مقامات بلاروس بپیوندد.

اوکراین به تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس می پیوندد

با ما سفر کنید و با تور ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین روز آدینه گفت که این کشور میخواهد به تحریم های اتحادیه اروپا علیه مقامات بلاروس بپیوندد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته وزیر خارجه اوکراین، مقامات کی یف به عنوان یک جبهه متحد با شرکای اروپایی عمل خواهند کرد. وی اضافه نمود: من می خواهم به تصمیم گیری نهایی حقوقی در مورد افرادی که در فهرست سیاه اتحادیه اروپا هستند نگاه کنم. البته مسلماً ، ما مصمم هستیم تا به این تحریم ها بپیوندیم. ما تمامی کوشش خود را برای یاری به مردم بلاروس برای رسیدن به اهداف خود انجام خواهیم داد.

به عقیده وی، چنین اقدامی جلوه ای از ثبات سیاست خارجی اوکراین و همبستگی با اتحادیه اروپا خواهد بود.

در تاریخ دوم اکتبر (11 مهر ماه)، تحریم های اتحادیه اروپا علیه 44 نفر از مقامات جمهوری بلاروس به اجرا درآمد. وزیر کشور و رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس در این فهرست سیاه قرار دارند.

وزارت خارجه بلاروس نیز روز آدینه گفت که مینسک در پاسخ به این اقدام، محدودیت هایی را علیه اتحادیه اروپا اعمال می کند و در صورت ادامه تحریم ها، این کشور ممکن است از برنامه های مشترک خارج گردد و حتی روابط دیپلماتیک خود با اتحادیه اروپا را قطع کند.

ضمن اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفت که تصمیم اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم های جدید علیه بلاروس، اعمال فشار آشکار بر مقامات این کشور و اقدامی غیر قابل قبول است و تحریم های تلافی جویانه بلاروس علیه اتحادیه اروپا به طور اتوماتیک در روسیه نیز اعمال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1346

به "اوکراین به تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین به تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید