ایران بزرگترین صادرکننده نفت کوره به چین شد

به گزارش آناسی، خبرنگاران: گمرک چین اظهار داشت واردات نفت کوره این کشور از ایران در 9 ماه نخست 2013 با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.21 میلیون تن رسید و ایران در سپتامبر سال جاری بزرگترین صادرکننده نفت کوره به چین شناخته شد.

ایران بزرگترین صادرکننده نفت کوره به چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل گمرک چین کل واردات نفت کوره چین پس از کاهش قابل توجه در ماه آگوست، در ماه سپتامبر مجددا افزایش یافت، اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یعنی 1.42 میلیون تن، همچنان 39.3 درصد کاهش نشان می دهد.

میزان واردات ماه سپتامبر نسبت به 1.17 میلیون تن ماه آگوست که کمترین میزان از اکتبر 2008 تاکنون بود، 21.2 درصد رشد را نشان می دهد.

ایران پیش از این مقام پنجم تا هفتم را در بین تامین کنندگان نفت کوره این کشور به خود اختصاص داده بود، اما میزان واردات نفت کوره چین از ایران در ماه گذشته(سپتامبر) افزایش یافت و به 410 هزار تن رسید که بدین ترتیب ایران به بزرگترین تامین کننده نفت کوره چین تبدیل شد.

واردات نفت کوره چین از ایران توسط شرکت دولتی ژوهای ژنرونگ انجام می گردد که مسئول واردات بخشی از نفت چین از ایران نیز هست.

روسیه که معمولا بزرگترین تامین کننده نفت کوره چین بود، در ماه گذشته تنها 70 هزار و 109 تن نفت کوره به این کشور صادر کرد، در حالی که متوسط صدور نفت کوره روسیه به چین در امسال، 400 هزار تن در ماه بوده است.

حجم محموله های نفت کوره ونزوئلا، دیگر تامین کننده عمده نفت کوره چین نیز 54.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 34.6 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است که این پایین ترین میزان از دسامبر سال گذشته تاکنون است.

بر اساس آمارها، استفاده کنندگان چینی نفت کوره ایران در ماه سپتامبر شامل دونگفانگ هائولونگ، گروه شیمیایی سینسیر و شرکت پتروشیمی کنگلی مجموعا از 190 هزار تن نفت کوره ایران استفاده نموده اند.

در 9 ماهه ابتدایی امسال، کل واردات نفت کوره چین 0.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به 18.29 میلیون تن رسید. حجم واردات از روسیه و ونزوئلا در این مدت به ترتیب 15.7 و 24.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

در همین مدت، مجموع نفت کوره خریداری شده از ایران 11 درصد افزایش یافته و به 1.21 میلیون تن رسیده است. در طی 9 ماه نخست سال گذشته، واردات نفت کوره چین از ایران تنها 1.084 تن بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 414

به "ایران بزرگترین صادرکننده نفت کوره به چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بزرگترین صادرکننده نفت کوره به چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید