بعضی علائم کرونا فقط یک روز دوام دارند

به گزارش آناسی، محققان آمریکایی معتقدند که بعضی علائم اولیه کووید 19 می توانند فقط یک روز دوام داشته باشند.

بعضی علائم کرونا فقط یک روز دوام دارند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، علائم خفیف گوارشی مانند از دست دادن اشتها، حالت تهوع، استفراغ و اسهال پیش ساز های بیماری هستند.

این ها مهمترین علائم کووید 19 نیستند و می توانند فقط یک روز دوام داشته باشند. پزشکان اصرار دارند که اسهال و حالت تهوع بیشتر قبل از بروز علائم تنفسی رخ می دهد و به نظر آن ها حالت تهوع می تواند از تعدادی بیماری دیگر برای مثال، آنفلوانزا، میگرن، اختلالات دستگاه گوارش یا افسردگی صحبت کند. در خصوص ویروس کرونا، پس از حالت تهوع، سرفه، تب، از دست دادن چشایی و بو ظاهر می گردد.

پیش از این محققان کالج کینگ لندن هفت علامت ویروس کرونا را شناسایی نموده بودند که احتیاج به واکنش سریع دارد؛ آن ها به دنبال سردرد، ضعف، کاهش اشتها، درد های عضلانی، اسهال، گیجی و بثورات پوستی بودند.

علاوه بر این، افرادی که تحت ویروس کرونای طولانی قرار گرفته اند، اختلالات حس بویایی و چشایی را به یکی از علائم درک بو های ناموجود نسبت می دهند بنابراین، بسیاری از بیماران در خصوص بوی نفرت انگیز ماهی، گوگرد یا بوی نامطبوع شیرین صحبت کردند. این عارضه جانبی به این دلیل است که سارس-کووید-2 یک ویروس نوروتروپیک است.

در دسامبر سال 2019، سازمان بهداشت جهانی اطلاعیه ای در خصوص تشخیص خوشه ای از موارد ذات الریه از نوع ناشناخته در ووهان، استان هوبئی چین دریافت کرد.

در ژانویه امسال، مقامات چینی تعیین کردند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس سارس-کووید-2 است و در 11 فوریه سال 2020، سازمان بهداشت جهانی نام آن را ویروس کرونا (ویروس کووید 19) قرار داد. در 11 مارس 2020، سازمان بهداشت جهانی شیوع کووید 19 را یک بیماری همه گیر خاطرنشان کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1530

به "بعضی علائم کرونا فقط یک روز دوام دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی علائم کرونا فقط یک روز دوام دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید