تامین احتیاج صنایع نفت و پتروشیمی با بومی سازی شیرهای کنترل سیالات

به گزارش آناسی، محصولی دانش بنیان برای کنترل سیالات ساخته شد تا احتیاج صنایع بالادستی به این تجهیزات تامین گردد.

تامین احتیاج صنایع نفت و پتروشیمی با بومی سازی شیرهای کنترل سیالات

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد گلستانه مدیرعامل گروه سازندگان صنعت اسپادانا با بیان این که یکی از مهم ترین بخش ها در فرآیندهای کنترل، شیرهای کنترلی است، گفت: این محصول مبتنی بر احتیاج هر صنعت و بر مبنای اطلاعاتی که از مصرف نماینده دریافت می گردد به طراحی و فراوری می رسد. بعلاوه برای فراوری این شیرآلات هیچ گونه وابستگی به خارج وجود ندارد و کاملاً بومی سازی شده است.

تأمین احتیاج صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

این محصول برای تنظیم شرایط یک فرآیند و نزدیک کردن آن به برترین نقطه ممکن کارکردی استفاده می گردد.

شیر کنترلی نوعی شیر صنعتی است که با تغییر اندازه باز بودن دریچه عبور سیال، اندازه عبور سیال را کنترل می نماید. با کنترل اندازه عبور سیال می توان دما، فشار و سطح مخزن را در فرآیندها کنترل کرد.

کاربرد این محصول در کلیه صنایعی است که می خواهند سیال را با آن کنترل نمایند. عمده مصرف این محصول در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است؛ به عنوان مثال برای فراوری بنزین یورو 4 یک ترکیب مشخصی فرآیندی باید بر روی این سیال اتفاق بیفتد تا به درجه مدنظر برسد، بنابراین برای انجام این کار به شیرآلات کنترلی احتیاج است.

این محصول دارای انواع مختلفی مانند توپی، دروازه ای، پروانه ای، کروی و موارد دیگر است و توانسته در پروژه هایی بزرگی مانند طرح توسعه پالایشگاه اصفهان که برای گوگردزدایی از گازوئیل است، نقش کلیدی داشته باشد.

دقت عملکردی بالا نسبت به محصول خارجی

در ارتباط با فراوری این محصول، 30 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند و بعلاوه با حدود 50 شرکت به صورت پیمانکاری در ارتباط هستیم. فراوری این محصول احتیاجمند سطح فناوری بالایی است و توانسته صرفه جویی ارزی خوبی نیز به همراه داشته باشد. این محصول نمونه مشابه خارجی دارد اما نمونه های خارجی آن، خدمات پس از فروش باکیفیتی ندارند.

محصول فراوری داخل دارای خدمات پس از فروش خوبی است و با توجه به احتیاج مشتری ساخته و طراحی می گردد؛ بعلاوه دقت عملکردی این شیرآلات نسبت به نمونه های خارجی بسیار بالاتر است.

مدیرعامل گروه سازندگان صنعت اسپادانا با اشاره به اینکه حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان کارساز بوده است، اضافه نمود: حمایت های معاونت علمی و فناوری در پروژه های بزرگ مجموعه ما باعث شده هزینه های راه اندازی پروژه کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2038

به "تامین احتیاج صنایع نفت و پتروشیمی با بومی سازی شیرهای کنترل سیالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین احتیاج صنایع نفت و پتروشیمی با بومی سازی شیرهای کنترل سیالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید