تحریم، مسائل زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است

به گزارش آناسی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخلاف تصور بعضی ها، تحریم مسائل زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است.

تحریم، مسائل زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است

محمدرضا پورمحمدی عصر امروز شنبه، 25 بهمن ماه در شصت و نهمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی که در راستای آنالیز ظرفیت ها و چالش های حوزه کشاورزی استان برگزار گردید، اظهار کرد: نباید جلساتی که در مورد بخش کشاورزی برگزار می گردد، بدون تصمیم گیری مناسب تمام گردد.

وی ادامه داد: باید به فکر تغییر و تحول جدی در حوزه کشاورزی و به ویژه بذر، نژاد و جایگزینی تکنولوژی باشیم.

وی در مورد مراحل 24 گانه صدور پروانه برای کشاورزان گفت: چه لزومی دارد که برای دریافت پروانه، از 24 قسمت مختلف استعلام گردد؟ به غیر از مستحدثات در کنار فعالیت های کشاورزی و همچنین صدور پروانه از نظام مهندسی، در بقیه موارد نیازی به طی این مراحل 24 گانه نیست.

به گزارش خبرنگاران، استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر میراث فرهنگی هم نگران حفاری ها و کشف آثار باستانی است، با دریافت تعهد کتبی از کشاورزان این مشکل نیز حل می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث تجمیع زمین های کشاورزی نیز متذکر شد: جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد حاکمیتی به تنهایی نمی تواند وارد این موضوع گردد و باید بخش خصوصی نیز ورود پیدا نموده و یاری کند.

وی در رابطه با موضوع حسابرسی از کشاورزان نیز گفت: اگر بحث حسابرسی به صورت ملی و کشوری باشد، موردی ندارد، اما اگر صرفا در سطح استان مطرح باشد، باید جمع آوری گردد.

پورمحمدی در ادامه با تاکید بر لزوم ورود فعالان بخش کشاورزی به موضوع شهرک های کشاورزی، تاکید نمود: مادامی که نظام برنامه ریزی در تهران متمرکز باشد، این اتفاقات خواهد افتاد، لذا نباید اختیارات استان ها چنین محدود شده و برای تصمیمات استانی، در تهران برنامه ریزی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1619

به "تحریم، مسائل زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم، مسائل زیادی در بخش کشاورزی به وجود آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید