تدوین دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی

به گزارش آناسی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واحد های مسکن ملی که به شیوه مشارکتی احداث می شوند به صورت پیش فروش عرضه خواهند شد گفت: دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در حال تدوین نهایی است.

تدوین دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی

جهت دریافت خدمات مشاوره بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران حبیب الله طاهرخانی در خصوص آخرین شرایط مسکن ملی در شهر های جدید گفت: پالایش ثبت نام نمایندگان مسکن ملی در شهر های جدید که در مرحله دوم صورت گرفته بود، شروع شده و به محض نهایی شدن متقاضیان به بانک مسکن معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: دو مدل در شهر های جدید برای مسکن ملی دنبال می گردد که یک روش آن به شیوه ثبت نام از متقاضیان با دارا بودن چهار شرط از قبل اعلام شده می باشد و یک مدل هم به روش مشارکتی است که این روز ها در حال پالایش ثبت نام نمایندگان هستیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید در پاسخ به این سوال که آیا در شهر های جدید برای طرح اقدام ملی مسکن پروژه ای شروع به ساخت نموده است گفت: برای بعضی از پروژه های مسکن ملی در شهر های جدید زمین ها معین و حتی بعضی پیمانکاران نیز به کار گرفته شده اند بطوریکه در شهر جدید بهارستان در اصفهان با انجمن انبوه سازان به توافقاتی دست یافته ایم.

طاهرخانی ادامه داد: شروع عملیات احداث نیز برای مسکن ملی مستلزم تایید شرایط پیمانکاران و افتتاح حساب توسط متقاضیان واجد شرایط خواهد بود.

*دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی در شهر های جدید

طاهرخانی در پاسخ به این سوال که ساخت مسکن ملی به شیوه مشارکتی آیا در شهر های جدید شروع شده است، گفت: دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی به شیوه مشارکتی با بخش خصوصی در حال تدوین است.

وی اضافه کرد:برای ساخت 22 هزار مسکن ملی به شیوه مشارکتی باید دستورالعملی تدوین گردد که البته بعد از تدوین دستورالعمل یاد شده واحد هایی که به 30 درصد پیشرفت برسند، این اقدام انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، بر اساس طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار مسکن احداث گردد که سهم شهر های جدید از این تعداد بالغ بر 200 هزار واحد مسکونی است. در شهر های جدید دو شیوه برای این طرح پیش بینی شده که یک مدل با ثبت نام متقاضیان و یک مدل نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی احداث و تحویل خواهد شد.

بعضی از کارشناسان به شیوه مشارکتی ایراداتی وارد نموده و اعلام می نمایند که در این شیوه سازندگان به سود خود توجه نموده و کوشش خواهند کرد مدت اتمام پروژه را طولانی تر نمایند تا سود بیشتری ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 893

به "تدوین دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین دستورالعمل پیش فروش مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید