ترامپ اعضای برجسته هیات مشورتی پنتاگون را برکنار کرد

به گزارش آناسی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شماری از اعضای برجسته هیات سیاست دفاعی از جمله هنری کیسینجر و مادلین آلبرایت وزرای خارجه اسبق این کشور را اخراج کرد.

ترامپ اعضای برجسته هیات مشورتی پنتاگون را برکنار کرد

شبکه سی.ان.ان پنجشنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد که علاوه بر کیسینجر و آلبرایت، جین هارمان عضو سابق کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و اریک کانتور رهبر پیشین اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان و چند نفر دیگر نیز اخراج شده اند.

در تارنمای هیات سیاست دفاعی آمده است که این گروه متشکل از مقام های بلندپایه امنیتی پیشین آمریکا است که در مورد موضوعات دفاعی به وزیر دفاع و معاونش مشورت های آگاهانه و مستقل می دهند.

سی.ان.ان اخراج برخی اعضای هیات سیاست گذاری دفاعی را پاکسازی مقام های امنیت ملی و کارشناسان برجسته سیاست خارجی در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ توصیف کرد.

کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا که چهارشنبه در سفری از پیش اعلام نشده به بحرین و قطر رفت، پنجشنبه در بیانیه ای گفت: از اعضای در حال خروج این هیات که دهه ها خدمت کرده اند، قدردانی می کنم.

این سفر در حالی صورت می گیرد که آمریکا تصمیم دارد تا 26 دی ماه تعداد نیروهای این کشور در هر یک از کشورهای عراق و افغانستان را به 2 هزار و 500 نفر کاهش دهد.

ترامپ اخیرا مارک اسپر را از وزارت دفاع برکنار و میلر را جایگزین وی کرد. بدنبال اخراج اسپر چند مقام ارشد دیگر نیز از پنتاگون برکنار شدند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1455

به "ترامپ اعضای برجسته هیات مشورتی پنتاگون را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ اعضای برجسته هیات مشورتی پنتاگون را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید