ترامپ بار دیگر دموکرات ها را به تمسخر گرفت

به گزارش آناسی، رئیس جمهور آمریکا ناتوانی دموکرات ها در شمارش درست آرا در مجمع انتخاباتی آیووا را به تمسخر گرفت و گفت که مقصر این رویداد، روسیه است.

ترامپ بار دیگر دموکرات ها را به تمسخر گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر آشفتگی دموکرات ها در برگزاری مجمع انتخاباتی در ایالت آیووا را به سخره گرفت.

ترامپ به توئیت خبرگزاری آسوشیتد پرس اشاره نمود که در این توئیت نوشته شده بود: آسوشیتدپرس قادر به اعلام برنده مجمع انتخاباتی دموکرات ها در ایالت آیووا نیست که این موضوع به دلیل بی نظمی ها در فرایند انتخابات امسال و فاصله کم میان بوته جج و برنی سندرز است.

ترامپ در ادامه پیغام توئیتری با کنایه زدن به دموکرات ها نوشت: فکر می کنم آن ها باید دوباره روسیه، روسیه، روسیه را سرزنش نمایند! اگر آن ها نمی توانند آرا را به درستی شمارش نمایند، چگونه قصد دارند تا موضوع بهداشت و درمان در آمریکا را به پیش ببرند.

ترامپ با اشاره به نام روسیه در پیغام توئیتری خود، به پفراینده جنجالی مداخله مسکو در انتخابات 2016 آمریکا اشاره نمود که دموکرات ها در آن پفراینده معتقد بودند که روسیه مداخله موثری به نفع ترامپ در فرایند انتخابات سال 2016 داشته است.

دفتر حزب دموکرات در ایالت آیووا، بامداد امروز (آدینه) اظهار داشت که با شمارش 100 درصد آراء انتخابات درون حزبی در این ایالت، پیت بوته جج با اختلاف بسیار کم پیروز این مرحله شده است. (جزئیات بیشتر)

علی رغم اینکه خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام نموده بود که نمی تواند برنده ای را برای انتخابات درون حزبی آیووا معرفی کند، اما خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت بوته جج با 43،195 رأی و میزان 26،2 درصد از کل آراء پیروز انتخابات آیووا است.

به نوشته رویترز، دفتر حزب دموکرات در آیووا با اعلام شمارش تمام آراء در این ایالت، گفت که سناتور برنی سندرز نیز با اختلاف یک دهم درصدی نسبت به بوته جج (26،1%) و تعداد 45،829 رأی در رتبه دوم قرار گرفته است.

دلیل اختلاف یک دهم درصدی بوته جج با سندرز علی رغم تعداد رأی کمتری که دارد، میزان بیشتر سهم نامزد از آراء درون ایالتی (هر حوزه انتخابیه) به تعداد 564 در برابر 562 است.

رتبه های بعدی نامزد های دموکرات در انتخابات درون حزبی آیووا به سناتور الیزابت وارن با 18 درصد، جو بایدن با 15،8 درصد و سناتور اِیمی کلوبوچار با 12،3 درصد اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 850

به "ترامپ بار دیگر دموکرات ها را به تمسخر گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بار دیگر دموکرات ها را به تمسخر گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید