تسهیلات کرونایی 40 میلیاردی صندوق نوآوری برای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، خدمات رایگان برای تست محصولات کرونا

به گزارش آناسی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تسهیلات کرونایی 40 میلیارد تومانی صندوق نوآوری به این شهرک درباره خدمات رایگانش برای تست محصولات کرونا شرح داد.

تسهیلات کرونایی 40 میلیاردی صندوق نوآوری برای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، خدمات رایگان برای تست محصولات کرونا

جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تبادل نظر با خبرنگار فناوری خبرنگاران به 30 شرکت مستقر در شهرک که در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا فعالیت می نمایند اشاره نمود و گفت: پیش از مواجهه کشور با این بیماری تنها 15 شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی در زمینه فراوری محصولات مختلفی مانند ماسک نانو، الکل و مواد ضدعفونی نماینده آن هم به میزان محدود فعالیت داشتند، اما با گسترش شیوع ویروس کرونا، احتیاج کشور به افزایش فراوری این محصولات بیشتر شد، لذا با حمایت های مختلف انجام شده برای تامین اقلام اولیه مورد احتیاج کشور و عبور از این شرایط، در حال حاضر 30 شرکت مستقر در شهرک، فراوریات مرتبط با این حوزه دارند و با افزایش ظرفیت صددرصدی وارد این عرصه شده اند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد: به عنوان مثال ظرفیت فراوری الکل پیش از این در یک شرکت مستقر در شهرک، روزانه دو هزار لیتر بود که در حال حاضر به 15 هزار لیتر در روز رسیده است. یا شرکت صادراتی فراوری نماینده مخازن اکسیژن که برای صنایع پالایشگاهی مخازن 5 تا 200 تن فراوری می کردند در شرایط کنونی بخشی از احتیاج داخل را نیز تامین می نمایند.

به گفته وی، در زمینه فراوری مواد ضدعفونی نماینده پایه آبی برای ضدعفونی مواد غذایی و سبزیجات پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه 2 تا 3 هزار لیتر ظرفیت فراوری وجود داشت، اما در حال حاضر به ظرفیت فراوری 150 هزار لیتر در هفته افزایش یافته است

.

قیصری با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت فراوری در بسیاری از شرکت های مستقر در شهرک متناسب با احتیاج کشور رخ داده است، گفت: فراوری محصول ضدعفونی نماینده زخم که محصولی کاملا صادراتی بود و در سنگاپور و مالزی عرضه می شد نیز از توانمندی های موجود شهرک محسوب می گردد که برای تامین احتیاج داخل نیز فراوری می نمایند.

قیصری در ادامه با اشاره به تسهیلات کرونایی 40 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به این شهرک گفت: صندوق پژوهش و فناوری اصفهان با مصوبه تامین منابع به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی، 40 میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش و فراوری محصول، خط اعتباری معین کرد که تا به امروز 12 میلیارد تومان از این طریق دریافت شده است. همچنین منابع شهرک نیز برای توسعه نمونه سازی و فراوری محصولات مبتنی بر فناوری های جدید اختصاص داده شد که با استفاده از آن افزایش ظرفیت فراوری شرکت ها امکان پذیر شد؛ به عنوان مثال شرکت زیست فرآورده سپاهان فراوری الکل خود را تا 15 هزار لیتر در روز افزایش داد و در حال حاضر احتیاج چهار استان را تامین می نماید یا شرکت بهیار صنعت سپاهان دو میلیارد تومان برای خط فراوری ماسک تسهیلات دریافت نموده است.

وی اضافه کرد: با تامین اقتصادی شرکت های عضو شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، محصولات مختلف دیگری که دانش فنی آن موجود بود امکان فراوری یافتند. به عنوان مثال روزانه 15 تا 20 دستگاه تب سنج فراوری می گردد، یا ساخت دستگاه ضدعفونی نماینده با اشعه UV نیز امکان فراوری یافت. همچنین کنسرسیومی از بخش فناوران برای فراوری نانوماسک بین دو شرکت نساجی و نانویی ایجاد شد و توانستند با دریافت 300 میلیون وام، ماسک نانویی فراوری نمایند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه به مخازن اکسیژنی که در بیمارستان ها نصب شده است اشاره نمود و گفت: در شرایط کنونی مخازن بیمارستان ها به اکسیژن بیشتری احتیاج داشتند که یک مخزن 500 تنی برای تامین 8 روز اکسیژن با خلوص بالا در بیمارستان 400 تختخوابی اصفهان و نیز بیمارستان های تهران، قم، کاشان و رشت نصب شد.

قیصری یکی از راه چاره های ایجاد فاصله اجتماعی و دورکاری را استفاده از سامانه کیهان بیان کرد و گفت: سامانه دورکاری برای ایجاد ارتباطات امن و انتقال فایل و اطلاعات شرکت ها در محیطی ایمن به وسیله سامانه کیهان امکان پذیر می گردد؛ ما در شهرک نیز این سامانه را نصب و در حال حاضر از آن استفاده می کنیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه با اشاره به دیگر محصول نرم افزاری فراوری شده در این شهرک گفت: سامانه رهتاب نیز از دیگر سامانه هایی است که برای نظارت دقیق بر توزیع و فروش کالا های تنظیم بازاری استفاده می گردد و می تواند کالا را از مبدا تا مقصد با کد ملی مشتری رهیابی کند. این سامانه در حال حاضر امکان نصب در تمامی داروخانه های شهرستان را دارد.

وی به خدمات رایگان مجموعه آزمایشگاهی شهرک صنعتی علمی و تحقیقاتی اصفهان اشاره نمود و گفت : آزمایشگاه های تخصصی زیادی در شهرک وجود دارد که خدمات آن از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت رایگان در اختیار شرکت ها قرار گرفته است. آزمایشگاه فیلتراسیون دارای استاندارد های 17025 و گواهینامه تایید صلاحیت ملی است که کار خود را از سال 90 شروع نموده است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه برای تست فیلتر انواع صنایع کشور کاربرد دارد. در شرایط کنونی شهرک امکان تست سریع و رایگان فیلتر های ماسک با دقت بالا را برای دستگاه های نظارتی و فراورینمایندگان به صورت رایگان فراهم نموده است. همچنین آزمایشگاه تشخیص طبی و بیوتکنولوژی برای تست ضدعفونی نماینده ها، آزمایشگاه شیمی و نانو و آزمایشگاه الکترونیک از دیگر آزمایشگاه های شهرک هستند که خدمات خود را در حوزه کرونا به صورت رایگان ارائه می نمایند.

قیصری در سرانجام به دیگر خدمات و تسهیلات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به شرکت های حاضر در این شهرک اشاره نمود و گفت: اجاره فروردین ماه شرکت ها بخشیده شده و اجاره بهای اسفند، اردیبهشت و خرداد نیز با 30 درصد تخفیف محاسبه خواهد شد. بازپرداخت اقساط و چک ها برای تسهیلات نیز با 4 ماه تاخیر انجام می گردد. گرنت ویژه به میزان دو میلیارد تومان نیز برای دستیابی به محصولات و فناوری های حوزه سلامت طراحی شده که همه این ها با هدف برطرف احتیاج کشور و عبور از شرایط کنونی است. همچنین خدمات بازرگانی فروش و یاری به عقد قرارداد و تضمین کیفیت برای متقاضیان محصولات شرکت های مستقر در شهرک نیز از دیگر حمایت های ما خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1083

به "تسهیلات کرونایی 40 میلیاردی صندوق نوآوری برای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، خدمات رایگان برای تست محصولات کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات کرونایی 40 میلیاردی صندوق نوآوری برای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ، خدمات رایگان برای تست محصولات کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید