تظاهرات لهستانی ها در اعتراض به شرایط کاری خود

به گزارش آناسی، هزاران نفر از شاغلان بخش خصوصی لهستان در اعتراض به حقوق پایین خود در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات لهستانی ها در اعتراض به شرایط کاری خود

به گزارش خبرنگاران به نقل از اخبار لهستان، معترضان در این تظاهرات که به دعوت اتحادیه کاری او پی زد زد برگزار گردید خواستار افزایش دستمزدهای خود شدند. رهبر این اتحادیه گفت که دستمزدها در این کشور به قدری پایین است که بسیاری از مردم برای تامین معیشت خود با مشکل مواجهند در حالی که حقوق و مزایای شاغلان بخش دولتی بهتر است.

در این تظاهرات شاغلان بخش های مختلفی چون ارتش، معلمان، بخش درمان و بخش قضائی حضور داشتند. خبرگزاری لهستان گفته است در این تظاهرات 20 هزار نفر حضور داشته اند، اما بزرگ ترین اتحادیه کارگری لهستان از این تظاهرات حمایت نکرده است. یاروسلاو کاژینسکی- رهبر حزب حاکم لهستان در واکنش به این تظاهرات گفت که حزب حاکم در کوشش است تا لهستان را به سطح کشورهای اروپای غربی برساند و توسعه اقتصادی با وجود گذشت سه دهه از فروپاشی کمونیسم در این کشور بالا بوده است.

دولت لهستان پیشنهاد داده حداقل دستمزد در این کشور را در سال آینده به 522 یورو در ماه افزایش دهد. به گفته دفتر آمار لهستان، متوسط درآمد ماهانه لهستانی ها به نسبت سال گذشته 6.8 درصد افزایش داشته و به 1116 یورو رسیده است. در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، نرخ رشد اقتصادی سال آینده 3.8 درصد و نرخ تورم 2.3 درصد هدفگذاری گردیده است.

بنابر اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، نرخ بیکاری در لهستان تا خاتمه ماه ژوئیه 3.5 درصد بوده است و این کشور سومین کشور با نرخ بیکاری پایین در بین اعضای اتحادیه اروپا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 54

به "تظاهرات لهستانی ها در اعتراض به شرایط کاری خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات لهستانی ها در اعتراض به شرایط کاری خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید