تمدید اجرای طرح مهراندیش بانک مسکن

به گزارش آناسی، سرپرست اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن از تمدید اجرای طرح ویژه وصول مطالبات غیرجاری با عنوان طرح مهراندیش تا سرانجام فصل بهار 1400 اطلاع داد.

تمدید اجرای طرح مهراندیش بانک مسکن

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

نداکسری کرمانشاهی سرپرست اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن، با اشاره به هدف بانک مسکن از اجرای این طرح ویژه، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: با توجه به شرایط مالی اقشار جامعه و همچنین توجه ویژه بانک مسکن به ساماندهی و کاهش مطالبات غیرجاری، این بانک طرح ویژه کاهش مطالبات غیرجاری با عنوان طرح مهر اندیش را در راستای ایجاد مشوق های لازم برای مشتریان دارای اقساط غیرجاری به اجرا درآورد.

وی اضافه نمود: در واقع این طرح به منظور تسریع و تسهیل در فرآیند وصول مطالبات و مساعدت با مشتریان با در نظرگرفتن شرایط مالی جامعه ناشی از اعمال تحریم ها و شیوع ویروس کرونا تصویب و مورد اجرا قرار گرفته است. به گفته وی طرح مهر اندیش سال گذشته در 7 بخش طراحی شد و پس از تصویب هیات مدیره محترم بانک در تاریخ 29 آذرماه ابلاغ و در ابتدا بنا بود تا 20 اسفند ماه سال 1399 اجرای آن ادامه پیدا کند که البته با تصمیم هیات مدیره محترم بانک ، اجرای این طرح مجدداً تمدید شده است. وی به محور نخست این طرح با عنوان بخگرددگی خالص جرایم به نسبت واریزی نقدی اشاره و اظهار کرد: در نخستین بخش این طرح ، در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیر جاری تسهیلات پرداختی اعم از مبادله ای، مشارکتی، قرض الحسنه و ... و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت نامه های ضبط شده ،6 درصد خالص جرایم محاسبه شده به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخگرددگی قرار می گیرد.

وی توضیح داد: بانک مسکن به منظور رعایت ملاحظات کرونایی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اسناد بخگرددگی جرایم مربوط به واریز اقساط عقود مبادله ای موجود در سیستم تسهیلات متمرکز (خوددریافت) را به صورت سیستمی صادر خواهد نمود و مشتریان می توانند اقساط معوق خود را از کلیه درگاههای غیرحضوری همانند اینترنت بانک، همراه بانک و ... واریز و از بخگرددگی جرایم بهره مند شوند و احتیاج به حضور مشتریان در شعبه نیست.

کرمانشاهی بند دیگر این طرح را مربوط به تمدید قراردادهای مشارکت مدنی مشروط به مشخص تکلیف قراردادها دانست و گفت: در صورتی که کمتر از 60 ماه از تاریخ انعقاد قرارداد اولیه سپری شده و پروژه همچنان تکمیل نشده باشد این بند از طرح شامل قرارداد می گردد. وی در انتها اظهار کرد: تسریع در شرایط فروش تدریجی قراردادهای مشارکت مدنی و همچنین تغییر نام مدیون در مورد انتقال اسناد وکالتی نیز از دیگر بندهای پیش بینی شده در این طرح است.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1693

به "تمدید اجرای طرح مهراندیش بانک مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید اجرای طرح مهراندیش بانک مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید