تنش مرزی ارمنستان-آذربایجان؛ موضوع مذاکرات لاوروف و چاوش اوغلو

به گزارش آناسی، وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در جریان گفت وگویی تلفنی، تشدید درگیری ها در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان را آنالیز نموده و طرف روسی بر برخورد متوازن و خویشتن دارانه برای برطرف تنش تأکید کرد.

تنش مرزی ارمنستان-آذربایجان؛ موضوع مذاکرات لاوروف و چاوش اوغلو

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور روز پنجشنبه در جریان مذاکراتی تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره تشدید اوضاع در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت وگو کرد.

بر اساس اطلاعات این وزارتخانه، شرایط فعلی در منطقه قفقاز موضوع اصلی مذاکرات بود. در رابطه با تشدید درگیری های اخیر در مرز ارمنستان و آذربایجان، وزیر خارجه روسیه بر لزوم برخوردی متوازن و خویشتن دارانه از سوی طرف های درگیر به منظور جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع و حصول اطمینان از برقراری امنیت در مرزهای دو کشور همسایه و فعال سازی مجدد کوشش ها برای حل و فصل مناقشه دیرین قره باغ کوهستانی تأکید کرد.

در این راستا وزرای خارجه روسیه و ترکیه توافق کردند که همکاری های مسکو و آنکارا به منظور تثبیت اوضاع در منطقه قفقاز افزایش یابد.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد که سرگئی لاوروف و چاوش اوغلو، در ادامه رایزنی های دوجانبه روسیه و ترکیه در آنکارا، ضرورت گفتگو بیشتر درباره راه های ممکن برای عادی سازی سریع اوضاع در لیبی، انتها دادن به خصومت ها و ایجاد شرایط برای انجام گفت وگوهای ملی بین لیبیایی ها زیر نظر سازمان ملل را مورد تأیید قرار دادند.

علاوه بر این مسائل منطقه ای، طرفین به گفتگو درباره بعضی موضوعات در دستور کار دوجانبه نیز پرداختند.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه نمود، دو طرف همچنین بر اهمیت از سرگیری تماس های دوجانبه که آهنگ آن با توجه به شیوع عفونت ویروس کرونا، کاهش یافته بود، تأکید نموده و توافق کردند که گفت وگوهای مقامات مسکو و آنکارا درباره طیف گسترده ای از موضوعات مورد علاقه متقابل ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1133

به "تنش مرزی ارمنستان-آذربایجان؛ موضوع مذاکرات لاوروف و چاوش اوغلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش مرزی ارمنستان-آذربایجان؛ موضوع مذاکرات لاوروف و چاوش اوغلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید