توافق مقام های آمریکا و چین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین

به گزارش آناسی، خبرنگاران: کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اظهار داشت، چین و آمریکا بر سر این مساله به توافق رسیده اند که تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین باید در تنش و منازعه اخیر با روسیه حفظ شده و مورد احترام قرار گیرد.

توافق مقام های آمریکا و چین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های ارشد چین و آمریکا به تازگی در مورد تحولات اخیر اوکراین و تنش در روابط این کشور با روسیه رایزنی و مصاحبه نموده اند. چین رویکرد محتاطانه ای در قبال تحولات اوکراین اتخاذ نموده و از انتقاد آشکار از اقدامات روسیه شریک راهبردی خود در اوکراین خودداری نموده است. پکن بارها بر عدم دخالت خود در امور داخلی سایر کشورها تاکید نموده است.

بر اساس این گزارش سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا با یانگ جیه چی مقام ارشد دولت چین در مورد تازه ترین تحولات اوکراین رایزنی و مصاحبه نموده است. دو طرف در این مذاکرات بر تعمیق روابط پکن و واشنگتن و همکاری سیاسی دو کشور برای حل و فصل چالش های جهانی و منطقه ای تاکید نموده اند. دو طرف همچنین بر همکاری دوجانبه برای حمایت از کوشش های انجام شده با هدف دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بحران اوکراین تاکید نموده و خواهان حفظ تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین شده اند.

آمریکا به دنبال دستیابی به اجماع جهانی بر ضد اقدام روسیه در استقرار نیروهای نظامی در کریمه است. اوباما نیز روز گذشته با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مورد آخرین تحولات اوکراین رایزنی نموده است. آمریکا و اروپا در کوشش برای افزایش فشار بر روسیه هستند. اتحادیه اروپا تهدید نموده است که در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ارتش روسیه از کریمه تحریم های سیاسی و مالی را بر ضد مسکو اعمال خواهد نمود. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به خطر انزوای سیاسی و مالی بیشتر روسیه هشدار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 460

به "توافق مقام های آمریکا و چین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق مقام های آمریکا و چین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید