جزئیات برنامه ملی بینایی سنجی بچه ها ، آغاز غربالگری از نیمه تیر

به گزارش آناسی، معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور از آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه بچه ها 3 تا 6 ساله در نیمه تیرماه خبر داد.

جزئیات برنامه ملی بینایی سنجی بچه ها ، آغاز غربالگری از نیمه تیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مینو رفیعی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور بعد از شیوع کرونا برای انجام غربالگری و برنامه های پیشگیری از معلولیت این سازمان به طور جداگانه پروتکل هایی تهیه کرده است، گفت: پروتکل غربالگری شنوایی بچه ها از دو هفته پیش تهیه و فرایند آن مجددا شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی بچه ها بعد از تولد و در بیمارستان انجام می شود، ادامه داد: بعد از شیوع کرونا و شرایط خاص بیمارستان های کشور انجام این غربالگری برای مدتی متوقف شد، اما بعد از تهیه پروتکل غربالگری در شرایط ویژه و ابلاغ آن به استان ها، انجام این فرایند مجددا شروع شده است. البته این فرایند در شرایط موجود به شکل پیچیده تر اما ایمن تر انجام می شود تا مسئله ای برای نوزادان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه بچه ها نیز هر سال در ماه آبان انجام می شد، شرح داد: به دنبال هشدار وزارت بهداشت در خصوص احتمال شدت یافتن شیوع کرونا در نیمه دوم امسال، تقویم اجرایی این برنامه به طور کلی تغییر کرده و به تیر ماه منتقل شده است. به این ترتیب بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده غربالگری از 15 تیر ماه شروع می شود و جزئیات آن نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1163

به "جزئیات برنامه ملی بینایی سنجی بچه ها ، آغاز غربالگری از نیمه تیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برنامه ملی بینایی سنجی بچه ها ، آغاز غربالگری از نیمه تیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید