حریرچی: 42 هزار و 500 بیمار کرونایی قرنطینه را شکستند

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - معاون کل وزیر بهداشت گفت متأسفانه بعضی از افرادی که تست کرونای آن ها مثبت شده است اصول قرنطینه را رعایت نمی نمایند و از قرنطینه خارج می شوند، آمار این افراد قابل توجه است طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت 42 هزار و 500 نفر از افرادی که تست مثبت داشتند از قرنطینه خانگی خارج شدند و بعضاً تا 50 کیلومتر هم در سطح شهر تردد داشتند.

حریرچی: 42 هزار و 500 بیمار کرونایی قرنطینه را شکستند

ایرج حریرچی عصر امروز 30 فروردین در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط فعلی کشور، گفت: در حال حاضر میزان بسیار قابل توجهی افزایش از لحاظ ابتلا، بستری و مرگ ومیر ناشی از کرونا را در کشور شاهد هستیم.

وی اضافه نمود: امروز نیز به منظور آنالیز ابعاد مختلف مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین حضور پیدا کردم، استان قزوین جزو استان هایی است که طی یک هفته اخیر اقدامات خیلی خوبی در حوزه قرنطینه سازی شهر، کاهش میزان تماس اجتماعی، تعطیلی صنوف حتی بعضی از صنوف گروه یک، انجام داده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز 30 فروردین میزان بستری در استان قزوین نسبت به اوج گیری سوم و حتی چند روز گذشته افزایش پیدا نموده است بنابراین ضروری است که اقدامات بیشتری در زمینه کاهش تردد و فاصله گذاری اجتماعی صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: تمهیدات لازم برای افزایش تعداد تست نیز اجرا شده است اما باید توجه داشت نکته کلیدی این است که کم هزینه ترین و در عین حال مؤثرترین اقدامی که برای مقابله با کرونا در این مرحله می توان انجام داد، قرنطینه سازی افراد مبتلا است.

حریرچی گفت: متأسفانه بعضی از افرادی که تست کرونای آن ها مثبت شده است اصول قرنطینه را رعایت نمی نمایند و از قرنطینه خارج می شوند، آمار این افراد قابل توجه است طبق گزارش دیروز وزارت بهداشت 42 هزار و 500 نفر از افرادی که تست مثبت داشتند از قرنطینه خانگی خارج شدند و بعضاً تا 50 کیلومتر هم در سطح شهر تردد داشتند، در این زمینه تصمیماتی گرفته شده و ضروری است اقداماتی اساسی صورت بگیرد.

وی با اشاره عملکرد خوب قزوین در بخش کاهش مراجعات به بیمارستان، یادآور شد: طرح درمان در منزل در استان قزوین اجرایی شده است که طی آن همه امکانات درمانی در منزل در اختیار فرد مبتلا قرار داده می گردد و دیگر احتیاج نیست فرد برای دریافت خدمات به بیمارستان مراجعه کند، این طرح جدید کشوری است که توسط قزوین اجرا می گردد.

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: در این طرح داروهای مورد احتیاج نیز در منزل به فرد تحویل داده می گردد و همین امر باعث کاهش تردد بیماران کرونایی در سطح شهر خواهد شد، همچنین داروها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی گفت: طبق تصمیم دیروز وزارت بهداشت، خودپرداخت و فرانشیز بیماران کرونایی در خدمات سرپایی و بستری از 30 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرد تا فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد گردد.

حریرچی بیان نمود: یکی از اقدامات مهمی که در آن کوشش خوبی انجام شده واکسیناسیون است، طی سه تا پنج روز آینده یک میلیون نفر از مردم در گروه های سنی خاص تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

وی اضافه نمود: کوشش برای واردات واکسن و فراوری واکسن کماکان ادامه دارد، از مردم کشورمان درخواست می کنم هر واکسنی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است بدون هیچ شکی و با همکاری کامل تزریق کنید، هیچ واکسنی عارضه اش صفر نیست ولی عوارض واکسن ها ناچیز و منافع آن کثیر است لذا هر واکسنی که خدمتگزاران شما در وزارت بهداشت توصیه کردند تزریق کنید.

معاون وزیر بهداشت تاکید نمود: افرادی که بیشتر در معرض ابتلا و در معرض مرگ ومیر هستند در اولویت ما قرار دارند، طبق نظر ستاد ملی واکسیناسیون در فاز یک گروه بهداشتی و درمانی و افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان فعالیت می نمایند و در معرض ابتلای بالا بودند واکسن دریافت کردند.

حریرچی بیان نمود: در فاز دوم که هفته اول و دوم اردیبهشت است واکسن به گروه های سنی که بالاترین رده سنی هستند تزریق می گردد و گروه بعدی افراد 15 تا 64 ساله ای هستند که یکی از بیماری های زمینه ای را دارند، در حال حاضر واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز شده است و کوشش ما افزایش واردات و سرعت بخشیدن به فراوری است.

وی با اشاره به واکسن های ایرانی، گفت: واکسن ایرانی انستیتو پاستور آماده است که به زودی توزیع می گردد، همچنین واکسن برکت به صورت انبوه توزیع خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: این مطلب که افراد برای دریافت سریعتر واکسن، 300 هزار تومان باید پرداخت نمایند وجود ندارد و هیچ فردی این مسئله را قید ننموده است، ما حداکثر کوششمان را می کنیم که با استفاده از اصول مدیریت هوشمند محدودیت ها میزان ابتلا را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1717

به "حریرچی: 42 هزار و 500 بیمار کرونایی قرنطینه را شکستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریرچی: 42 هزار و 500 بیمار کرونایی قرنطینه را شکستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید