حمایت اتریش از عملیات ارتش در مرزها برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش آناسی، وزیر دفاع اتریش از عملیات ارتش در مرزها برای مقابله با بحران پناهندگان حمایت کرده و درباره هجوم بیشتر پناهجویان به ایتالیا از دریای مدیترانه هشدار داد.

حمایت اتریش از عملیات ارتش در مرزها برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هانس پیتر دوسکوزیل، وزیر دفاع اتریش در گفتگو با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ در پاسخ به این پرسش که آیا عملیات نیروهای اتریشی در مرزها یک عملیات جنگی است گفت: به هیچ عنوان، ما در مقایسه با دیگر کشورها نظام حقوقی کاملا متفاوتی در عملیات ارتش داریم که مبتنی بر حمایت در شرایط فاجعه بار است. وقتی یک فاجعه طبیعی ابعاد گسترده ای پیدا می کند و مسئولین منطقه ای از عهده آن دیگر بر نمی آیند ارتش آلمان می تواند در کمک به سازمان های غیر نظامی اقدام کند. این سیستم در اتریش همچنین برای وظایف پلیس امنیتی نیز معتبر است.

وی درباره اقدامات اتریش برای مقابله با پناهندگان در مرز کشورش با ایتالیا (برنر) گفت: برنر از دلایل تاریخی یک مرز بسیار حساس است. ما مرزها با مجارستان، اسلوونی و ایتالیا را در این شرایط برابر می دانیم چرا که یک شرایط کلی در نظر گرفته می شود و نه منافع منطقه ای. ما در مرز با مجارستان کنترل های مرزی را در پیش گرفته ایم؛ کارشناسان وزارت کشور به مسئله فراتر از ساختن حصار در این مرزها می اندیشند.

وزیر دفاع اتریش درباره هجوم پناهندگان به ایتالیا از طریق دریای مدیترانه هشدار داده و گفت: وزیر امور خارجه فرانسه ارزیابی کرده است که حدود 800 هزار نفر در لیبی آماده فرار هستند. فرانسه کنترل های مرزی بسیار فشرده ای با ایتالیا دارد. سوئیس نیز این دیدگاه را ابراز داشته است.

وی بر لزوم آماده سازی کشورش برای مقابله با بحران پناهندگان تاکید کرده و گفت: ما در اروپا و اتریش تصمیم گرفته ایم که به سیاست انتظار کشیدن سرانجام دهیم. بنابراین ما باید کنترل کنیم که چه کسی می خواهد به این اتحادیه وارد شود.

دوسکوزیل در ادامه از عملیات ارتش در مرزها برای مقابله با بحران پناهندگان حمایت کرده و همچنین استفاده از نیروهای نظامی در داخل برای مقابله با ترور در سایه هجوم پناهندگان را ضروری دانست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو شرح داد که نیروهای ارتش بر اساس تصمیمات دولت و تحت نظارت وزارت کشور در مرزها عمل خواهند کرد.

وزیر دفاع اتریش از استقرار حدود 600 نیرو در مرزهای کشورش خبر داد که روز به روز تعداد آن ها افزایش می یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 738

به "حمایت اتریش از عملیات ارتش در مرزها برای مقابله با هجوم پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت اتریش از عملیات ارتش در مرزها برای مقابله با هجوم پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید