حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست

به گزارش آناسی، اصغر میرزایی دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با بیان اینکه هر زمان که ظرفیت واردات سوریه افزایش پیدا کند، ایران می تواند سهم بیشتری در کسب بازار های تجاری این کشور داشته باشد، گفت: البته برای تحقق این هدف باید برنامه ریزی صحیحی برای آن داشته باشیم.

حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نشست توسعه تجارت با کشور های عراق و سوریه؛ فرصت ها و چالش ها، روز چهارشنبه 24 دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برگزار گردید. این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ 29 بهمن امسال با موضوع تجارت منطقه ای؛ اولویت راهبردی برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن انتقاد از ضعف دستگاه های مختلف دولتی و غیردولتی در استفاده از بازار کشور های عراق و سوریه به ظرفیت ها، موانع و راه حل های توسعه تجارت با این کشور ها پرداخته شد.

حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست

در این نشست اصغر میرزایی دبیر اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با اشاره به تاریخچه روابط تجاری کشور سوریه با دیگر کشور های دنیا پیش از وقوع جنگ داخلی، گفت: بیشترین روابط تجاری سوریه تا قبل از آغاز جنگ، با کشور های اتحادیه اروپا بوده است. آنالیز روابط تجاری سوریه نشان می دهد هر زمان که ظرفیت واردات سوریه افزایش پیدا کند، ایران می تواند سهم بیشتری در کسب بازار های تجاری سوریه داشته باشد؛ البته به شرطی که برنامه مشخصی برای حضور در این بازار داشته باشیم.

وی افرود: این درحالی است که سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی توسعه تجارت هیچ گونه کمکی در توسعه صادرات به سوریه به اتاق بازرگانی ایران و سوریه نکرده است و حتی وظایفی که طبق قانون باید از طرف سازمان توسعه تجارت به اتاق بازرگانی ایران و سوریه تفویض گردد نیز همچنان بدون متولی باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1549

به "حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صادرات به سوریه در اولویت سازمان توسعه تجارت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید