خبرنگاران افزایش 14.9 درصدی فوتی های گاز گرفتگی در 10 ماه گذشته

به گزارش آناسی، تهران -خبرنگاران- سازمان پزشکی قانونی اظهار داشت: آمار فوت شدگان به دلیل گازگرفتگی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.9 درصد افزایش داشته است.

خبرنگاران افزایش 14.9 درصدی فوتی های گاز گرفتگی در 10 ماه گذشته

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از سازمان پزشکی قانونی کشور، در 10 ماهه سال جاری 646 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال قبل 562 نفر بوده است. همچنین از تمام تلفات مسمومیت با گاز در 10ماهه سال جاری 494 نفر مرد و 152 نفر زن بودند.

با توجه به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سالجاری و نیز پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آخر هفته ای سرد و برفی در بیشتر نقاط کشور، به هموطنان هشدار داده می شود که در به کارگیری سیستم های گرمایشی به نکات و توصیه های ایمنی توجه کرده و استانداردهای لازم را در این خصوص رعایت کنند.

با وجود هشدارهای مکرر و بیان نکات ضروری در پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در 10 ماهه سالجاری متاسفانه شاهد افزایش 14.9 درصدی آمار تلفات مسمومیت با گاز و جان باختن تعدادی از هموطنان نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

در ادامه این گزارش تصریح شده است: استان های تهران با 127، آذربایجان شرقی با 58 و خراسان رضوی با 51 فوتی بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز را داشته اند، همچنین در بیش از نیمی از استان ها آمار متوفیات گاز گرفتگی کمتر از 20 نفر و در استان های بوشهر و هرمزگان صفر گزارش شده است.

مرگ 169 نفر در دی ماه

از آنجا که همواره بیشترین آمار مرگ ناشی از گازگرفتگی در نیمه دوم و فصول سرد سال اتفاق می افتد، دی ماه بالاترین رقم مرگ ناشی از مسمومیت با گاز را در سال جاری داشته است. در این ماه 169 نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34.1 درصد بیشتر شده است.

هشدار پزشکی قانونی در باره گاز گرفتگی

سازمان پزشکی قانونی کشور به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به احتمال افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصول سرد سال تأکید و به هم میهنان توصیه می کند در استفاده از وسایل گرمازا نهایت دقت را داشته باشند و ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن این وسایل و بررسی و اطمینان از صحت جهت خروجی گاز منوکسید کربن توجه کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1613

به "خبرنگاران افزایش 14.9 درصدی فوتی های گاز گرفتگی در 10 ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 14.9 درصدی فوتی های گاز گرفتگی در 10 ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید