خبرنگاران بنیاد مستضعفان در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می نماید

به گزارش آناسی، یاسوج - خبرنگاران - استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت های این استان در بخش های مختلف ، بنیاد مستضعفان پس از آنالیز های کارشناسی برای یاری به توسعه و برطرف محرومیت های منطقه ،اقدام به سرمایه گذاری می نماید.

خبرنگاران بنیاد مستضعفان در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می نماید

حسین کلانتری روز دوشنبه در نشست شورای توسعه شهرستان لنده در جنوب غربی استان با اشاره به سرمایه گذاری بنیاد علوی در لنده گفت: با برنامه ریزی های اجرا شده ،هلدینگ های مالی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه عمرانی و مالی وارد استان می گردد.

وی بیان نمود: از ظرفیت سرمایه گذاری هلدینگ های مالی بنیاد مستضعفان باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استان در حوزه صنعت و معدن نیز استفاده خواهد شد.

کلانتری در ادامه بر تشکیل کمیته محرومیت زدایی استان تاکید نمود.

وی افزود: باید اعضای این کمیته هر 45روز یکبار با سفر به شهرستان لنده آخرین شرایط حمایت ها و پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرا را ارزیابی نمایند.

کلانتری اجرای طرح توسعه مالی شهرستان لنده از سوی بنیاد علوی را گامی مهم، اساسی و افقی روشن برای توسعه این شهرستان ذکر کرد.

وی گفت: می طلبد که مردم و مسئولان منطقه با همدلی، انسجام و هماهنگی و با استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه و آبادانی این شهرستان کوشش نمایند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود: شهرستان لنده پس از شهر قلعه گنج در استان کرمان دومین شهر پایلوت محرومیت زدایی در کشور محسوب می گردد که بنیاد علوی تا به امروز برای محرومیت زدایی و توسعه آن اقدامات مهمی انجام داده است.

کلانتری افزود: باید با همکاری همه نهادها بخصوص مشارکت مردم از ظرفیت بنیاد علوی برای توسعه و پیشرفت لنده به نحو احسن استفاده کرد.

فرماندار لنده هم با اشاره به حضور بیش از یک ساله بنیاد علوی در این شهرستان گفت: این بنیاد کارهای عام المنفعه زیادی را در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تجهیز سالن های ورزشی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی شروع نموده است.

سید خدادوست موسوی با اشاره به اختصاص 2 هزار متر مربع زمین برای ساخت بیمارستان 10 تختخوابی در لنده افزود: این مرکز بستر درمانی با 30 درصد پیشرفت فیزیکی فرایند اجرایی خوبی دارد.

وی راه اندازی بانک سینا از سوی بنیاد علوی در لنده را یکی دیگر از کارهای مطلوب این مرکز در سطح شهرستان دانست و گفت: تا به امروز 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعتی و خدماتی به 36 نفر از متقاضیان منطقه پرداخت شده است.

موسوی تشکیل صندوق های آبادانی و پیشرفت در روستاهای بالای 20 خانوار را از دیگر خدمات بنیاد علوی در لنده دانست و افزود: تا به امروز تسهیلات خوبی در این زمینه نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اهدای 16 میلیارد ریال تجهیزات به مدراس لنده را از خدمات خوب بنیاد علوی ذکر کرد و گفت: با همکاری بنیاد علوی، اداره راه و شهرسازی و شهرداری ساخت پل موگرمون و توسعه و تجهیز المان شهری لنده را اجرا می نماید.

فرماندار لنده با اشاره به اینکه بنیاد علوی تا به امروز هشت میلیارد ریال برای احداث و بهسازی مساجد هزینه نموده است، گفت: بهسازی کلیه مدارس روستایی و مشارکت در ساخت 60 کلاس درس با همکاری نوسازی مدارس در حال اجرا است.

موسوی احداث مرکز توانبخشی با همکاری بهزیستی، تجهیز سالن های ورزشی و ارائه بسته های غذایی و اموزشی به مادران باردار و دانش آموزان، اعزام پزشکان متخصص به شهرستان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و یاری به دانش آموزان بی بضاعت را از دیگر خدمات بنیاد علوی در لنده ذکر کرد.

وی گفت: با پیگیری های اجرا شده مبلغ 100 میلیارد ریال به وسیله بنیاد علوی به محور لنده-دهدشت اختصاص یافت و به زودی پنج کیلومتر از این جهت توسط شرکت اسکان اجرایی می گردد.

بنیاد علوی سازمانی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که در دی ماه 97 با ورود به استان و انتخاب شهرستان لنده به عنوان دومین پایلوت محرومیت زدایی در کشور بعد از شهر قلعه گنج کرمان، کار خود را شروعکرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1063

به "خبرنگاران بنیاد مستضعفان در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنیاد مستضعفان در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید