خبرنگاران تصمیم برای تعطیلی کارگاه ها در ایام کرونا با وسواس بیشتری انجام شود

به گزارش آناسی، شیراز-خبرنگاران-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ضروری است که بین معیشت و سلامت در ایام کرونا تصمیم درست و منطقی اتخاذ شود و اگر تصمیمی برای تعطیلی کارگاه ها مدنظر است با وسواس بیشتری این موضوع دنبال شود.

خبرنگاران تصمیم برای تعطیلی کارگاه ها در ایام کرونا با وسواس بیشتری انجام شود

به گزارش خبرنگاران سهراب مختاری، سه شنبه در ستاد استانی بیماری کرونا در شیراز اضافه نمود: اگر تصمیم درست و منطقی در این زمینه اتخاذ نشود، مشاغل بسیاری که در پی شیوع کرونا اکنون احیا شده مجددا از دست خواهد رفت.

وی بیان داشت: پیشنهاد می شود که به جای طرح تعطیلی احتمالی کارگاه ها به دلیل شیوع کرونا، طرح هایی از جمله افزایش سطح رعایت بهداشت در کارگاه ها و واحدهای تولیدی جایگزین شود.

مختاری ادامه داد: در بخش سلامت، تلاش های جدی توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه ای در ایام شیوع کرونا اجرا شده و نقاط تجمع کارگاهی مدیریت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه نمود: مشاهده تعداد بیمه شده های کنونی تامین اجتماعی این استان، بیانگر احیای مشاغل از دست رفته در فارس است به گونه ای که تعداد شاغلان و بیمه شده های استان تا پایان بهمن ماه 99 در مقایسه با مدت مشابه سال 98 نشان دهنده، یک و 3 دهم درصد افزایش است.

مختاری، با اشاره به اینکه اغلب مشاغل از دست رفته به دلیل شیوع کرونا در فارس احیا شده است، گفت: این استان در ثبت درخواست استفاده از تسهیلات مشاغل زیان دیده از شیوع کرونا با 735 میلیارد تومان درخواست وام بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار گرفته است و تا به امروز 492 میلیارد تومان از این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، شرایط فارس در پرداخت و اطلاع رسانی تسهیلات کرونا را خوب توصیف و بیان کرد: این انتظار وجود دارد که تسهیلات باقی مانده درخواستی تا پایان سال 99 از سوی بانک های عامل این استان به متقاضیان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

این مقام مسوول ادامه دادد: شماری از دستگاه های اجرایی این استان از جمله بهزیستی، آموزش پرورش، فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی، بهترین عملکرد را در زمینه شناسایی مشمولان واجد شرایط برخورداری از تسهیلات کرونایی را داشته اند و ضروری است که سایر دستگاه های اجرایی نیز برای تعیین تکلیف پرونده های باقی مانده در این حوزه تلاش جدی داشته باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1641

به "خبرنگاران تصمیم برای تعطیلی کارگاه ها در ایام کرونا با وسواس بیشتری انجام شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصمیم برای تعطیلی کارگاه ها در ایام کرونا با وسواس بیشتری انجام شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید