خبرنگاران روابط گردشگری ترکیه و چین همچنان ادامه دارد

به گزارش آناسی، خبرنگاران- آنکارا- گرددشگری یکی از مهمترین پایه های اقتصاد ترکیه می باشد که بر همین اساس در سال گذشته میلادی بیش از 45 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند.

خبرنگاران روابط گردشگری ترکیه و چین همچنان ادامه دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مسوولان بعضی نهادهای غیردولتی مرتبط با گردشگری در ترکیه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در این باره که، آیا ورود گردشگران چینی به ترکیه ادامه دارد یا خیر؟ گفتند: چین دارای یک جغرافیای گسترده است و بدلیل اتخاذ تدابیر جدی از سوی دولت چین، ویروس کرونا در بسیاری از مناطق چین مشاهده نشده و تنها در بخش هایی مشخصی از آن کشور وجود دارد.

به گفته این مسوولان ورود گردشگران چینی از این مناطق به ترکیه ادامه دارد و حتی پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیه به این مناطق نیز برقرار است.

در بین گردشگران خارجی که از ترکیه دیدن کردند، روسیه با هفت میلیون، آلمان با پنچ میلیون و بلغارستان با 2.7 میلیون گردشگر خارجی در بین سه کشور عمده قرار دارند. در این رده بندی انگلیس با 2.5 میلیون و ایران با 2.1 میلیون گردشگر در ردیف های چهارم و پنجم جای دارند.

بنا به آمارهای ارایه شده از سوی وزارت گردشگری ترکیه تعداد گردشگران چینی که در سال 2019 میلادی از ترکیه ملاقات کردند 426 هزار و 344 نفر بود. رقم یاد شده در آخرین ماه سال گذشته میلادی 22 هزار و 605 نفر بود.

آمار گردشگران خارجی هر سه ماه یکبار از سوی اداره آمار دولتی ترکیه اعلام می گردد و امکان دسترسی به آمار ماه های ژانویه و فوریه موجود نمی باشد اما این روابط هرگز قطع نشده است.

پایگاه اینترنتی حریت نیز هفته گذشته در مقاله ای در زمینه تاثیر ویروس کرونا در زمینه سفرهای متقابل گردشگری بین ترکیه با چین و کشورهای آسیایی نوشت: تورهای گردشگری از ترکیه به چین بطور کامل متوقف شده ولی تورها گردشگری از چین به ترکیه بطور کامل متوقف نشده است و با کاهش ادامه دارد.

پایگاه اینترنتی روزنامه سوزجو نیز در تاریخ 30 ژانویه در خبری از ملاقات گردشگران چینی از شهر قوییه، نوشت: گردشگران چینی موجب وحشت عمومی در قونیه شدند.

گفتنی است، در پی شیوع ویروس کرونا ترکیه تدابیر ویژه ای در مبادی ورودی به این کشور اتخاذ نموده و از ورود افرادی که احتمال ابتلای آنها به ایین بیماری است ممانعت به عمل می آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 779

به "خبرنگاران روابط گردشگری ترکیه و چین همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روابط گردشگری ترکیه و چین همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید