خبرنگاران سفیر روسیه در لبنان: از حادثه بیروت نباید سودجویی سیاسی کرد

به گزارش آناسی، مسکو - خبرنگاران - سفیر روسیه در لبنان گفت: انفجار بیروت بر اثر نقض موارد ایمنی رخ داد و نباید از آن سودجویی سیاسی کرد.

خبرنگاران سفیر روسیه در لبنان: از حادثه بیروت نباید سودجویی سیاسی کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه در واکنش به اینکه روایت های مختلفی از علت انفجار منتشر شده ازجمله حمله تروریستی و شلیک هوایی اظهار داشت: اطمینان دارم که تحت هیچ شرایطی نباید به سودجویی سیاسی و شایعه سازی پرداخت بویژه اینکه هزاران نفر آسیب دیدند.

زاسپکین گفت: بر اساس قانع کننده ترین اطلاعات در جریان تعمیرات، حریق رخ داد و سپس محل انبار دستخوش آتش سوزی گسترده شد که از سال 2014 در آن نیترات آمونیم مصادره شده از یک کشتی آسیب دیده نگهداری می شد.

وی اضافه نمود: به این ترتیب موضوع نقض موارد ایمنی مطرح است.

به گفته سفیر روسیه، بسیاری در لبنان می گویند که در این حادثه بخشی از واقعیت های لبنان منعکس شده و به دلیل مسائل موجود در ساختار حکومت این کشور اتفاق افتاده است و تا حدودی این واقعیت دارد.

وی اضافه نمود: این سهل انگاری و نادیده دریافت مسائل ایمنی از سوی سازمان های کنترل کننده در لبنان بود و موضوع نابودی و امحای مقادیر عظیم ماده محترقه نیترات آمونیم هر از چندگاهی مطرح می شد.

در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر دیروز (سه شنبه) انفجار مهیبی رخ داد. که بر اساس آخرین آمار تا به امروز 100 کشته و بیش از 4 هزار زخمی بر جای گذاشته است.

کشورهای مختلف دنیا روز چهارشنبه با صدور پیغام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت ابراز همدردی و آمادگی خود را برای یاری به این کشور اعلام کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1261

به "خبرنگاران سفیر روسیه در لبنان: از حادثه بیروت نباید سودجویی سیاسی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر روسیه در لبنان: از حادثه بیروت نباید سودجویی سیاسی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید