خبرنگاران عملیات ساخت راه آهن رشت به آستارا از سر گرفته شد

به گزارش آناسی، آستارا - خبرنگاران - استاندار گیلان گفت: عملیات ساخت راه آهن رشت به آستارا به منظور تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب، با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از سر گرفته شد و به زودی میدان اجرای این پروژه گسترده خواهد شد.

خبرنگاران عملیات ساخت راه آهن رشت به آستارا از سر گرفته شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ ارسلان زارع روز سه شنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا اظهار کرد: راه آهن رشت - آستارا نه تنها برای استان و کشورمان بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان اهمیت دارد و تکمیل کریدور شمال-جنوب با پیگیری های دولت در دست اجراست.

وی اظهار داشت: به زودی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از فرایند اجرای این پروژه به منظور تسریع آن بازدید خواهیم کرد و تلاش برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد، جزو برنامه های دولت در گیلان است.

وی گفت: جلسات مربوط به کمیته صادرات غیرنفتی در آستارا با تکیه بر استفاده از ظرفیت های داخلی استان و رفع موانع موجود، باید به صورت مستمر تشکیل شود و تولید کالاهای صادرات محور مدنظر واحدهای صنعتی باشد.

استاندار گیلان افزود: وجود مناطق گردشگری و مهمان نوازی مردم از دلایل ورود مسافران به گیلان است و اگر همراهی و مشارکت مردم نبود، در میدان مدیریت کرونا با مسائل زیادی روبرو می شدیم.

زارع ادامه داد: با توجه به ظرفیت بی شمار آستارا در حوزه های اقتصادی و گردشگری، نباید نرخ بیکاری در این شهرستان دو رقمی باشد و مدیران محلی، بسترهای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای اشتغالزایی فراهم کنند.

وی اظهار داشت: هم افزایی بیشتر برای تقویت صنایع تبدیلی و برندسازی کالاهای مختلف جهت حضور پیروز در بازارهای اوراسیا از طریق مرز آستارا، باید جزو برنامه های مسئولان شهرستانی و استانی باشد.

راه آهن رشت - آستارا بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب ایران است که مسئولان استان گیلان به جهت اهمیت این پروژه و نقش آن در تکمیل کریدور، اجرا و تکمیل آن را با جدیت پیگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان از طریق سه مرز زمینی، دریایی و ریلی در ارتباط است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1316

به "خبرنگاران عملیات ساخت راه آهن رشت به آستارا از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات ساخت راه آهن رشت به آستارا از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید