خبرنگاران فدراسیون کشتی پیگیر مدال طلای کمیل قاسمی از مراجع بین المللی

به گزارش آناسی، تهران- خبرنگاران- فدراسیون کشتی به وسیله مراجع بین المللی پیگیر مشخص شدن چگونگی دریافت مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک 2012 لندن است.

خبرنگاران فدراسیون کشتی پیگیر مدال طلای کمیل قاسمی از مراجع بین المللی

مردادماه امسال بود که اتحادیه جهانی کشتی در خبری از مثبت شدن آزمایش دوپینگ آرتور تایمازوف در المپیک 2012 لندن اطلاع داد و طبق گزارش این اتحادیه مدال طلای این وزن به کمیل قاسمی از ایران رسید.

اما با گذشت زمان در حدود هفت ماه، تا به امروز مدال طلای وزن 125 کیلوگرم به کشتی گیر ارزنده کشورمان اهداء نشده است.

فدراسیون کشتی پس از اعلام این خبر در چندین مورد نامه نگاری های مختلفی را با اتحادیه جهانی کشتی و همچنین کمیته ملی المپیک برای تسریع در فرایند اهدای مدال طلای کمیل قاسمی انجام داده است و مجدانه و مستمر پیگیر این موضوع است.

در نامه ای که با درخواست فدراسیون کشتی و از سوی کمیته ملی المپیک کشورمان برای کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال شد، بار دیگر موضوع دریافت مدال طلای کمیل قاسمی که از اهمیت بسیار بالایی برای ورزش ایران برخوردار است مطرح شد که جواب کمیته بین المللی المپیک به این نامه به توضیح زیر است:

انجام آزمایش مجدد بر روی نمونه های لندن 2012 اجرا شده و جهت مشخص نهایی نتایج، زمان ضروری است. فدراسیون جهانی مربوطه ملزم به رده بندی رسمی مجدد است. مورد ذکر شده در جلسه هیات اجرایی IOC در امسال باید مطرح و تصویب گردد.

فدراسیون کشتی، پیگیری ها و نامه نگاری های لازم با مراجع مربوطه را تا حصول نتیجه و دریافت مدال طلای المپیک کمیل قاسمی، انجام خواهد داد.

کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک مرداد ماه امسال رای خود را در خصوص آرتور تایمازوف ازبکستانی اعلام و تایید کرد که تست مجدد نمونه دوپینگ وی مربوط به المپیک 2012 لندن مردود است؛ آزمایش دوپینگ تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون (AAS) مثبت شده بود.

این کشتی گیر ازبک در مسابقات آن سال در وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدال ها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، بلال ماخوف از روسیه همچنان به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و با احتساب جدول جدید مدال ها، ترول دلاگنف از آمریکا صاحب مدال برنز می گردد.

البته فدراسیون کشتی روسیه نیز کوشش دارد با توجه به کسب مدال نقره توسط ماخوف، مدال طلای تایموزوف را به نام او ثبت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 913

به "خبرنگاران فدراسیون کشتی پیگیر مدال طلای کمیل قاسمی از مراجع بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فدراسیون کشتی پیگیر مدال طلای کمیل قاسمی از مراجع بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید