خبرنگاران هدیه کرونا به فوتبال؛ رشد چشم گیر گُل، پیروی لیگ برتر ایران از انگلیس و ایتالیا

به گزارش آناسی، تهران- خبرنگاران- لیگ های معتبر اروپایی اکثرا در فصل جدید آغاز بسیار پرگلی داشته اند و نتایج صفر بر صفر در بعضی از این لیگ ها بعد از مدت ها به دست آمد.

خبرنگاران هدیه کرونا به فوتبال؛ رشد چشم گیر گُل، پیروی لیگ برتر ایران از انگلیس و ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات فوتبال در لیگ های مختلف اروپایی هفته های آغازین خود را کم کم پشت سر می گذارد. با این وجود نکته ای که بسیار به چشم آمده میانگین بالای گل های رده و بدل شده در همین هفته های ابتدایی است. با وجود اینکه در لیگ برتر فوتبال کشورمان همواره معدل گل های رد و بدل شده کم بوده و بازی های بدون گل به شدت توی ذوق می زند؛ در آنسوی مرزها باید برای پیدا کردن یک بازی صفر بر صفر، به اندازه 46 مسابقه صبر کرد! البته که گل های زده شده در این فصل تقریبا رشد چشمگیری نسبت به فصل قبلِ خود این کشورها داشته است. گویا عدم حضور تماشاگران و شیوع ویروس کرونا باعث شده تا در کنار تمام مضراتش، میانگین گل ها بالا برود.

لیگ برتر انگلستان پایان یک بازی بدون گل را به خود دید. در 46 بازی ابتدایی این فصل هیچ دیداری با نتیجه مساوی بدون گل تمام نشد تا اینکه پایان نوبت به مسابقه وست برومویچ و برنلی رسید. جدالی که گلی در بر نداشت و باعث شد رکورد در همان عدد 46 بازی باقی بماند. عددی که همچنان یک رکورد است. تا به حال در 48 بازی برگزار شده در لیگ برتر انگلستان 172 گل زده شده و میانگین 3.58 به ثبت رسیده است. معدل گلزنی در فصل قبل لیگ برتر 2.72 بود و حالا رشدی معادل 0.86 داشته است.

با این وجود بالاترین میانگین گلزنی برای لیگ برتر نیست! برای پیدا کردن بالاترین آمار باید به ایتالیا مراجعه کنیم. جایی که در همان چهار هفته نخست و در 38 مسابقه برگزار شده، 142 گل وارد دروازه تیم ها شده و معدل 3.64 به دست آمده است. جالب است که در این هفته از لیگ ایتالیا هم پایان یک بازی بدون گل شد. کوشش تیم های هلاس ورونا و جنوا گلی در بر نداشت تا سی و هشتمین بازی این فصل لیگ ایتالیا به اولین صفر بر صفر منتج گردد. میانگین گلزنی در فصل قبل 3.04 بود. فعلا شاهد افزایش 60 صدمی گل ها بوده ایم.

بوندسلیگای آلمان نیز آمار بالای سه گل را دارد. در 36 بازی برگزار شده در لیگ آلمان 111 گل زده شده و معدل 3.08 به ثبت رسیده است. در این لیگ تنها 2 مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل تمام شده است. فصل قبل میانگین 3.21 بود و حالا این لیگ از لحاظ اَوریج گل زده شده کاهش 0.13 داشته است. لیگ معتبر بعدی لوشامپیونای فرانسه است. این لیگ که هفته اش گذشته 195 گل به خود دیده و میانگین 2.79 در آن ثبت شده است. فصل قبل معدل گل های زده شده 2.52 بود و حالا شاهد افزایش 0.27 گل ها هستیم.

بدترین امار در میان لیگ های معتبر به لالیگا اختصاصی پیدا می نماید. 52 مسابقه در فصل جدید لالیگا برگزار شده که ماحصل آن رد و بدل شدن 114 گل بوده است. معدل گل زده 2.15 است و باید دید در ادامه کار این فرایند چطور پیش خواهد رفت. لالیگا فصل قبل آمار 2.48 را داشت و اکنون 0.33 کاهش گل داشته ایم.

حالا لیگ برتر ایران از روز شانزدهم آبان ماه آغاز می گردد. باید دید در لیگ ما چه زمان باید برای تماشای اولین بازی صفر بر صفر صبر کنیم و میانگین گل زده شده چطور خواهد بود. در لیگ نوزدهم میانگین گل زده شده در لیگ برتر ایران 2.07 بود. آیا لیگ ما هم در این ایام کرونایی و در میان سکوهای خالی آغاز پرگلی خواهد داشت یا خیر؟

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران هدیه کرونا به فوتبال؛ رشد چشم گیر گُل، پیروی لیگ برتر ایران از انگلیس و ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هدیه کرونا به فوتبال؛ رشد چشم گیر گُل، پیروی لیگ برتر ایران از انگلیس و ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید