خبرنگاران هزینه تحصیل در رشته کشاورزی دانشگاه آزاد خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش آناسی، بجنورد- خبرنگاران- نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه تحصیل دانشجویان روستایی در رشته های مرتبط با کشاورزی در دانشگاه آزاد خراسان شمالی به یک چهارم کاهش یافت.

خبرنگاران هزینه تحصیل در رشته کشاورزی دانشگاه آزاد خراسان شمالی کاهش یافت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمد وحیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با هدف توسعه روستا و یاری و حمایت از قشر روستایی، بالا بردن سطح تحصیل در حوزه کشاورزی، تحصیل در تمامی رشته های مرتبط با کشاورزی در تمامی مقاطع برای دانشجویان روستایی استان کاهش یافت.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه برای سال تحصیلی جاری نیز قابل اجرا است اضافه کرد: با توجه به اینکه 44 درصد جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند باید از این ظرفیت در حوزه های دانشگاهی استفاده کنیم که تا حوزه کشاورزی استان بر مبنای علم و دانش گسترش یابد.

وی بر علمی کردن بخش کشاورزی نیز تاکید نمود و اضافه کرد: درصد بسیار محدودی از کشاورزان استان تحصیل نموده دانشگاهی هستند که باید بتوانیم این شاخص را در این خطه که پیشران مالی آن حوزه کشاورزی است گسترش دهیم.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کوشش خواهیم کرد تا در آینده نزدیک برای حوزه صنعت نیز این ظرفیت را در دیگر دانشگاه های استان ایجاد کنیم.

تنها 0.52 درصد بهره برداران بخش کشاورزی استان داریا مدرک فوق دیپلم و بالاتر در رشته های کشاورزی هستند، 2.35 درصد نیز دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر در رشته های غیر کشاورزی هستند.

41.34 درصد کشاورزان این استان نیز بی سواد هستند.

سهم استان 6 دهم درصد از فراوری ناخالص داخلی در کلیه بخش های مالی کشور است، سهم بخش کشاورزی استان 1.1 درصد از فراوری ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

مهم ترین بخش فراوریی این استان کشاورزی است، 36.4 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند که این شاخص در کشور 18.99 درصد است.

بیش از 80 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان شمالی فعالیت می نمایند.

حدود هشت هزار دانشجو در واحد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد و مراکز شیروان، مانه و سملقان و اسفراین تحصیل می نمایند؛ در این مراکز آموزش عالی چندین رشته مرتبط به رشته کشاورزی تا مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیغام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1395

به "خبرنگاران هزینه تحصیل در رشته کشاورزی دانشگاه آزاد خراسان شمالی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزینه تحصیل در رشته کشاورزی دانشگاه آزاد خراسان شمالی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید