خبرنگاران یک مسوول درمانی: واکسیناسیون عمومی باید سرعت بگیرد

به گزارش آناسی، مشهد- خبرنگاران- رییس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، ویژه بیماران کرونایی گفت: انجام سریعتر واکسیناسیون عمومی در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین راهکار مقابله با کرونا در کشور است.

خبرنگاران یک مسوول درمانی: واکسیناسیون عمومی باید سرعت بگیرد

دکتر علیرضا صداقت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تمام واکسن های مورد استفاده در کشور از نظر اثربخشی مسئله ای نداشته و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند.

وی گفت: هم اکنون واکسن های اسپوتنیک، آسترازنکا و سینوفارم طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت به گروههای مختلف در حال تزریق است.

وی گفت: همه این واکسن ها مراحل آزمایش بالینی را طی کرده و مورد تایید هستند و مردم باید پیرامون اثربخشی آنها شک و شبهه را کنار بگذارند.

وی با اشاره به تداوم فرایند افزایشی مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی گفت: عادی انگاری از سوی مردم و مسوولان، مسائل اقتصادی و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی موج چهارم کرونا را ایجاد کرد.

دکتر صداقت تاکید کرد: برای کنترل کرونا در شرایط کنونی مردم و مسوولان باید با یکدیگر در ریشه کنی این بیماری وحدت عمل داشته باشند و هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفته نیست.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه گفت: با فوت 349 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید19 در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 73 هزار و 568 نفر رسید. پنج هزار و 499 بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

در این مدت 15 هزار و 872 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 449 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 591 هزار و 609 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1743

به "خبرنگاران یک مسوول درمانی: واکسیناسیون عمومی باید سرعت بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک مسوول درمانی: واکسیناسیون عمومی باید سرعت بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید