دانش آموزان می توانند جذب مراکز علمی شوند ، امید برای اجرای سریع ساماندهی سهمیه کنکور

به گزارش آناسی، وزیر علوم تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن پژوهش ها را انتظارات جامعه از مراکز علمی دانست و گفت: امیدواریم لایحه ساماندهی کنکور برای سال 99 اجرایی گردد.

دانش آموزان می توانند جذب مراکز علمی شوند ، امید برای اجرای سریع ساماندهی سهمیه کنکور

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز 24 آذرماه در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی بیان نمود: این جشنواره بخش محدودی از ظرفیت های محققان کشور و انتخاب گروهی از برگزیدگان زمینه ای برای توجه به ظرفیت های علمی کشور است.

غلامی ادامه داد: امکان احصا و توجه به همه این ظرفیت ها برای مجموعه هایی مانند سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران وجود ندارد، ولی مجموعه های آموزشی مانند وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی که به این ظرفیت ها اشراف دارند، کوشش می نمایند تا به ظهور توانمندی های نیرو های جوان یاری نمایند.

وی اضافه کرد: سرمایه های انسانی آموزش دیده و دانشمند می توانند سرمایه گرانقدری باشند و در آینده پرچالش کشور که توانمندی علمی معین نماینده استمرار ملت ها در عرصه جهانی هستند، می درخشند. جشنواره خوارزمی این یادآوری را دارد که ضمن توجه به تقویت استعداد های عملی در کنار آموزش، زمینه ای برای آینده جوانان خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران پرچمدار علم و فناوری در میان کشور های در حال توسعه است، مطرح نمود: در بعضی از حوزه های علم و فناوری دوشادوش کشور های توسعه یافته در حال حرکت هستیم.

وی تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن پژوهش ها را انتظارات جامعه از مراکز علمی دانست و گفت: در حال حاضر 197 مرکز رشد کشور این فرصت را ایجاد کردند تا صاحبان فکر و ایده در تبدیل ایده به روش های کاربردی مورد حمایت قرار گیرند، همچنین ایجاد 4 هزار شرکت دانش بنیان ماحصل فعالیت مراکز رشد بوده است که از 15 سال گذشته در کشور فعال شده اند.

دانش آموزان می توانند جذب مراکز علمی شوند

منصور غلامی همچنین در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانش آموزان می توانند جذب مراکز علمی شوند، گفت: دانش آموزان برای جذب در مراکز رشد باید صاحب ایده باشند، ضمن آنکه اگر دانش آموزان شرایط اعلام شده در آیین نامه مراکز رشد را احراز نمایند، می توانند در مراکز رشد نیز مستقر شوند.

وزیر علوم درباره عملکرد خوشه های علمی شرح داد: خوشه های علمی بیشتر در راستای همفکری در مسائل کلان کشور با مجریان به ویژه با دولت تشکیل شده اند. این خوشه ها در مواردی مانند مسایل مالی، اجتماعی و زیست محیطی در حوزه هایی، چون ریزگرد ها و سیل که خساراتی وارد کرد، آنالیز های لازم را انجام دادند. این خوشه ها آنالیز های علمی را انجام دادند و گزارش های آن را به دستگاه های ذیربط اعلام کردند و امیدواریم این امر استمرار یابد.

وی در مورد لایحه ساماندهی سهمیه کنکور گفت: این لایحه سال جاری به دولت ارائه شده و امیدواریم که به سرعت از دولت به مجلس ارائه و این لایحه برای سال 99 اجرایی گردد. درواقع اگر تا قبل از ثبت نام کنکور لایحه برسد، اجرایی می گردد و درغیراینصورت احتمالا برای سال بعد اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 707

به "دانش آموزان می توانند جذب مراکز علمی شوند ، امید برای اجرای سریع ساماندهی سهمیه کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان می توانند جذب مراکز علمی شوند ، امید برای اجرای سریع ساماندهی سهمیه کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید