درخصوص مأموریت اصلی ناتو در عراق ابهاماتی وجود دارد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، کریم الکرعاوی تحلیلگر مسائل سیاسی عراق به تصمیم اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو برای افزایش 8 برابریِ شمار این نیروها در خاک عراق واکنش نشان داد.

درخصوص مأموریت اصلی ناتو در عراق ابهاماتی وجود دارد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: سؤالی که در این زمینه وجود دارد این است که مأموریت اصلی نیروهای نظامی ناتو در عراق چیست. این بدان معناست که ابهاماتی در خصوص مأموریت اصلی ناتو در عراق وجود دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین یادآور شد: سؤالی که وجود دارد این است که تصمیم به افزایش شمار نیروهای ناتو در عراق آیا از سوی دولت بغداد اتخاذ شده یا ائتلاف آمریکایی؟ الکرعاوی در ادامه تأکید کرد: عراق که خود روزی افسران عرب رو تحت آموزش نظامی قرار می داده است، آیا معقول است که اکنون خود توسط ناتو تحت آموزش قرار گیرد؟

پیشتر نیز جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی گفته بود: اکثریت نیروهای ناتو را نیروهای آمریکایی تشکیل می دهند. مجلس عراق بیش از یک سال قبل مصوبه اخراج نظامیان خارجی را تصویب کرد و هرگونه تلاش برای افزایش تعداد این نیروها، نقض مصوبه مجلس و حاکمیت کشور به شمار می رود.

گفتنی است، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج شنبه گفت که شمار نیروهای این ائتلاف در عراق از 500 نیرو به چهار هزار نیرو افزایش خواهد یافت. دبیرکل ناتو مدعی شد که دلیل این افزایش هشت برابری نیروهای ناتو در عراق جلوگیری از قدرت یابی مجدد داعش در این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1608

به "درخصوص مأموریت اصلی ناتو در عراق ابهاماتی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخصوص مأموریت اصلی ناتو در عراق ابهاماتی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید