درخواست اتحادیه اروپا و ایتالیا برای همکاری قاهره در پرونده قتل دانشجوی ایتالیایی

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران- اتحادیه اروپا و ایتالیا خواهان همکاری مصر با رم در زمینه تحقیقات درباره پرونده قتل جولیو رجینی، دانشجوی ایتالیایی در قاهره شدند.

درخواست اتحادیه اروپا و ایتالیا برای همکاری قاهره در پرونده قتل دانشجوی ایتالیایی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در انتها نشست وزرای خارجه این اتحادیه به منظور آنالیز پرونده های بین المللی از جمله شرایط حقوق بشر در مصر، با اشاره به پرونده قتل جولیو رجینی، دانشجوی ایتالیایی که چند سال پیش در قاهره به قتل رسید، از مقامات مصر خواست که با ایتالیا در زمینه تحقیقات درباره این پرونده همکاری نمایند.

وی در این باره گفت: مساله قتل رجینی تنها مسئله ایتالیا نیست و به اتحادیه اروپا نیز مربوط می گردد تا عاملان محاکمه و عدالت اجرا گردد.

در همین حال، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا نیز در پنجمین سالروز قتل رجینی تأکید کرد: ما متعهد به ادامه تحقیقات تا زمان معین شدن حقیقت و محاکمه عاملان جنایت قتل رجینی هستیم.

ماتارلا گفت که مقامات ایتالیا انتظار دارند که مقامات مصر با تحویل عاملان این جنایت موافقت نمایند.

وی ضمن ابراز همبستگی با خانواده این دانشجوی ایتالیایی، اضافه کرد: دادستان رم توانسته است تحقیقات صورت گرفته درباره ارتکاب جرایم سنگین را به اتمام برساند و دادگاه رم به زودی این نتایج را مورد آنالیز قرار خواهد داد تا مجازات های مناسبی را علیه مجرمانی که مرتکب این جنایت شده اند، صادر کند.

رئیس جمهوری ایتالیا همچنین توضیح داد: ما منتظر پاسخ کامل و مناسب مقامات مصر در این باره هستیم.

رجینی، دانشجوی ایتالیایی در دانشگاه کمبریج انگلیس که برای تحقیق درباره سندیکاهای مستقل مصر برای رساله دکتری خود به قاهره رفته بود، 25 ژانویه 2016 ناپدید شد و سوم فوریه جسد وی با آثار شکنجه روی آن پیدا شد.

پرونده قتل وی روابط میان دو کشور را متشنج کرد چرا که رم مقامات مصری را به عدم همکاری در تحقیقات و کوشش برای فرار از مسوولیت خود در قبال این حادثه متهم کرد و مسوولان مصری نیز بارها دست داشتن سرویس امنیتی در قتل رجینی را رد کردند. آنها در ابتدا گفتند، این دانشجوی ایتالیایی در تصادف رانندگی فوت نموده اما بعدا اعلام کردند، او به دست یک باند جنایتکار کشته شده است و پلیس این باند را نابود نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1555

به "درخواست اتحادیه اروپا و ایتالیا برای همکاری قاهره در پرونده قتل دانشجوی ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اتحادیه اروپا و ایتالیا برای همکاری قاهره در پرونده قتل دانشجوی ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید