درخواست عجیب ترامپ از والدین مقتول انگلیسی برای دیدار با قاتل فراری در کاخ سفید

به گزارش آناسی، ترامپ پس از دعوت از والدین نوجوانی انگلیسی که توسط همسر یک دیپلمات آمریکایی به قتل رسیده است، به طور ناگهانی از آن ها خواست با فرد قاتل که او نیز در کاخ سفید حاضر شده بود، دیدار نمایند.

درخواست عجیب ترامپ از والدین مقتول انگلیسی برای دیدار با قاتل فراری در کاخ سفید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آن که والدین نوجوان کشته شده در تصادف رانندگی در انگلیس به کاخ سفید دعوت شدند، دونالد ترامپ به آن ها گفت که قاتل فرزندشان در اتاق کناری منتظر است.

دو ماه پیش در نزدیکی روستای کراتن در شمال غرب لندن یک سانحه رانندگی به مرگ جوانی 19 ساله به نام هری دان منجر شد. روشن شده که راننده متخلف، آن ساکولاس همسر یک دیپلمات آمریکایی است. خانواده این جوان گفته اند که همسر این زن احتمالا عضو سرویس اطلاعاتی آمریکاست، اما در پوشش دیپلمات در انگلیس فعالیت می نموده است.

با وجود درخواست رسمی پلیس انگلیس، وزارت خارجه آمریکا نه تنها از لغو مصونیت این زن خودداری نموده، بلکه بر خلاف وعده اولیه، وی را به آمریکا بازگردانده است.

به نوشته روزنامه گاردین، والدین هری دان این هفته به نیویورک سفر کردند تا خواهان بازگشت ساکولاس به انگلیس و مشارکت در تحقیقات پلیس شوند. آن ها پس از ورود به نیویورک دعوت نامه ای از سوی کاخ سفید دریافت نموده و روز سه شنبه به دیدار ترامپ رفتند.

شارلوت چالرز مادر نوجوان مقتول انگلیسی درخصوص دیدار با ترامپ گفت: ابتدا زمانی که به آن جا (کاخ سفید) رسیدیم، او (ترامپ) به ما تسلیت گفت. بسیاری از کارکنان نیز همین کار را کردند.

سپس ترامپ با اعلام این که قاتل فرزندشان در اتاق مجاور است، آن ها را شوکه می نماید. شالوت در این خصوص گفت: ما به طور کاملاً روشن گفتیم ما با او (ساکولاس) ملاقات می کنیم و و مشتاق ملاقات با او خواهیم بود اما این اتفاق باید تحت شرایطی که ما معین می کنیم و در خاک انگلیس انجام گردد.

مادر نوجوان مقتول در ادامه گفت: ما کمی شوکه شده بودیم اما اگر بخواهید کاملاً صادقانه بگویم، این مسئله برایمان تفاوتی ایجاد نکرد.

والدین هری دان به خبرنگاران گفتند، ترامپ در ابتدا احتمال بازگرداندن ساکولاس به انگلیس را بدون ذکر هیچ دلیلی رد کرد اما در ادامه نشانه هایی از تغییر احتمالی در موضعش دیده شد.

گفته می گردد فرار سیکولاس از انگلیس به واسطه بهره مندی از مصونیت دیپلماتیک اجرا شده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در واکنش فرار همسر دیپلمات آمریکایی از انگلیس، ضمن درخواست بازگرداندن او توسط دولت آمریکا گفته است: فکر نمی کنم کار درستی باشد که از فرایند مصونیت دیپلماتیک برای چنین اهدافی استفاده گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 467

به "درخواست عجیب ترامپ از والدین مقتول انگلیسی برای دیدار با قاتل فراری در کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عجیب ترامپ از والدین مقتول انگلیسی برای دیدار با قاتل فراری در کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید