دستگیری عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در میانه

به گزارش آناسی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از دستگیری عاملان عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در شهرستان میانه، خبر داد.

دستگیری عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در میانه

سرهنگ محبوب ساسانی ضمن اعلام این خبر، گفت: پیرو پایش اخبار اولیه، تحقیقات و شناسایی منزل و محل کسب و کار افراد مشکوک به جرم، طی عملیات مشترک با همکاری و تعامل عوامل انتظامی و دادستانی میانه، یک نفر دستگیر شد.

وی با بیان اینکه این فرد در روستای حلاج سفلی شهرستان میانه اقدام به خرید و فروش اشیای تاریخی می کرد، اضافه کرد: طی این عملیات چند فقره شیء تاریخی از جمله شمشیر، کاسه و ... توسط پلیس آگاهی و یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان کشف و ضبط و برای انجام بررسی های بیشتر در اختیار باستان شناسان اداره کل قرار گرفت.

وی اضافه کرد: طی عملیات مشترک دیگر نیز از یک نفر عامل خرید و فروش، تعدادی اقلام تاریخی از جمله شمعدان، گردنبند، تعدادی سکه و چند جلد کتاب خطی کشف و ضبط شده و عامل جرم پس از انجام مراحل اداری، به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، ساسانی در انتها ضمن قدردانی تشکر از عوامل همکار در این عملیات مشترک ، با بیان این که مردم، درصورت مشاهده مواردی از این قبیل به صورت شبانه روزی می توانند با شماره 09662 (مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 811

به "دستگیری عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری عاملان خرید و فروش اشیای تاریخی در میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید