رایزنی های اخیر تهران و پاریس اقدامی رو به جلو است، اروپایی ها سر بزنگاه جانب آمریکا را می گیرند

به گزارش آناسی، یک کارشناس مسائل اروپا اظهار کرد: رایزنی های انجام شده بین ایران و فرانسه و کوشش هایی که در ارتباط با حفظ برجام و اجرای آن در حال اجرا است را می توان اقدامی رو به جلو مطرح کرد.

رایزنی های اخیر تهران و پاریس اقدامی رو به جلو است، اروپایی ها سر بزنگاه جانب آمریکا را می گیرند

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

پیروز ایزدی در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص سفر روز آدینه ظریف به فرانسه و دیدارش با رییس جمهور و وزیر خارجه این کشور اظهار کرد: کشورهای اروپایی در پی آن هستند که برجام حفظ گردد و اقدامات فرانسه و رایزنی های مقامات این کشور با مقامات ایران در سطوح مختلف را باید در همین چارچوب و همچنین کوشش این کشور برای کاهش تنش ها در منطقه دانست.

وی با بیان این که همان طور که آنها اعلام کردند اروپایی ها در جریان این رایزنی ها به دنبال این هستند که تنش در منطقه کاهش یافته و برجام حفظ گردد، ادامه داد: البته در کنار این کوشش ها این موضوع برای ایران حائز اهمیت است که چقدر اروپا در راستای اجرای برجام قدم برخواهد داشت و این گفت وگوها و رایزنی ها به یک راه عملیاتی و اجرایی جهت برخورداری ایران از منافع برجام منتهی خواهد شد به نحوی که ایران بتواند نفت خود را بفروشد و همچنین این زمینه فراهم گردد کالاهای مورد احتیاج خود اعم از تحریمی و غیرتحریمی را تامین کند.

این کارشناس مسائل اروپا همچنین تاکید نمود : در کنار این موضوع باید به این مساله نیز توجه داشت که اگر اروپایی ها بین ایران و آمریکا مجبور به انتخاب شوند، این موضوع وضعیت را پیچیده می نماید و طبق تجربیات پیشین به نظر می رسد که آنها موقع انتخاب و سر بزنگاه جانب آمریکا را می گیرند.

ایزدی با بیان این که اروپایی ها در راستای اجرای برجام به حفظ منافع بازرگانی، تجاری و امنیتی خود توجه خواهند داشت و قطعا در مسیری حرکت نمی نمایند که به این مناسبات لطمه وارد گردد، تاکید نمود: شرکت های اروپایی به طور طبیعی تمایل شان این است که رابطه شان با آمریکا حفظ گردد و منافع شان در این چارچوب با مشکل روبه رو نگردد.

این کارشناس مسائل اروپا همچنین در خصوص کوشش های فرانسه برای کاهش تنش در منطقه و توان این کشور برای تحقق این موضوع توضیح داد: حفظ امنیت در خلیج فارس و آبراه هایی که محموله های نفتی از آن عبور می نماید برای اروپا خیلی مهم است و کشورهایی چون فرانسه علاقه مند هستند که تنش های موجود در منطقه از راه توافق کشورهای منطقه حل گردد.

وی ادامه داد: آنها می دانند که اسکورت کردن کشتی ها در منطقه خلیج فارس و انجام اقدامات نظامی در این زمینه هزینه بالایی را برای کشورها به همراه دارد ، بنابراین کوشش دارند که امنیت در این منطقه را به وسیله کاهش تنش بین کشورهای این منطقه تامین نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 317

به "رایزنی های اخیر تهران و پاریس اقدامی رو به جلو است، اروپایی ها سر بزنگاه جانب آمریکا را می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی های اخیر تهران و پاریس اقدامی رو به جلو است، اروپایی ها سر بزنگاه جانب آمریکا را می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید