رتبه اول عربستان سعودی در دنیا عرب در هزینه های نظامی

به گزارش آناسی، یک مرکز بین المللی در گزارشی نوشت که عربستان سعودی در میان کشورهای عربی رتبه اول و در دنیا رتبه ششم را در هزینه کردهای نظامی دارد.

رتبه اول عربستان سعودی در دنیا عرب در هزینه های نظامی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انستیتو بین المللی پژوهش های صلح استکهلم (سیپری) در گزارشی خاطرنشان کرد که دولت عربستان سعودی در حوزه هزینه نمودهای نظامی رتبه اول دنیا عرب و رتبه ششم دنیا را دارد.

در این گزارش آمده است که عربستان سعودی در سال 2020 تنها کشور عربی بود که در میان 10 کشور برتر در حوزه هزینه نمودهای نظامی قرار گرفته و پس از آمریکا، چین، هند، روسیه و انگلیس در رتبه ششم جای داشت.

پس از عربستان سعودی نیز کشورهای آلمان، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی قرار گرفته اند. با این حال دولت سعودی به دلیل مسائل اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در مقایسه با سال 2019 با کاهش ده درصدی هزینه نظامی روبرو بوده به طوریکه دولت ریاض در سال 2020 به میزان 57.7 میلیارد دلار هزینه نموده بود.

اما در منظر کلی طبق یافته تحقیقاتی این سازمان سوئدی، به رغم تاثیرات مخرب همه گیری ویروس کرونا، هزینه ها و مخارج نظامی در دنیا در سال گذشته میلادی (2020) به نسبت سال قبل از آن 2.6 درصد افزایش یافته و به رقم 1.98 تریلیون دلار رسیده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1726

به "رتبه اول عربستان سعودی در دنیا عرب در هزینه های نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول عربستان سعودی در دنیا عرب در هزینه های نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید