روسیه: احیای برجام بر شرایط خلیج فارس تاثیر مثبت می گذارد

به گزارش آناسی، روسیه دو سال پیش طظرح امنیت خلیج فارس را مطرح و به شورای امنیت ارائه کرد که شامل مذاکره و همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس و بعضی بازیگران بین المللی شامل اعضای دائم شورای امنیت در این عرصه می گردد.

روسیه: احیای برجام بر شرایط خلیج فارس تاثیر مثبت می گذارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین خاطرنشان کرد که احیای برجام می تواند بر شرایط منطقه خلیج فارس تاثیر مثبت بگذارد.

به گزارش ایرنا، اولیانوف بامداد امروز (شنبه) در توئیتی نوشت: احیای برجام می تواند تاثیر مبتی بر منطقه خلیج فارس بگذارد و راه مذاکرات مستقیم بین کشورهای منطقه در خصوص موضوعات امنیت منطقه ای باتوجه به ابتکارات موجود ازجمله طرح امنیتی روسیه برای این منطقه را بگشاید.

مذاکرات برای احیای برجام از یک ماه پیش در وین پایتخت اتریش شروع شده است و هیات های شرکت نماینده در آن شامل هیات جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای گروه 1+4 شامل آلمان، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین با آمریکا که دو سال پیش از برجام خارج شده است مذاکره می نمایند.

به گزارش رسانه ها، پنج دور این مذاکرات تا به امروز برگزار شده و پیشرفت های قابل توجهی نیز در آن بدست آمده است.

روسیه دو سال پیش طظرح امنیت خلیج فارس را مطرح و به شورای امنیت ارائه کرد که شامل مذاکره و همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس و بعضی بازیگران بین المللی شامل اعضای دائم شورای امنیت در این عرصه می گردد.

جمهوری اسلامی ایران بر تعامل کشورهای منطقه خلیج فارس برای تامین امنیت این آبراه مهم بین المللی تاکید دارد و کشورهای منطقه را به مذاکره و همکاری برای برطرف تنش ها دعوت می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1798

به "روسیه: احیای برجام بر شرایط خلیج فارس تاثیر مثبت می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: احیای برجام بر شرایط خلیج فارس تاثیر مثبت می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید