زمینه مشارکت مردمی و بخش خصوصی در ارتقای حوزه سلامت فراهم گردد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، مصطفی عرب روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان 60 کانون سلامت محله در شهر مهاجران که با حضور محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، گفت: در حال حاضر شهرستان شازند فاقد یک بیمارستان دولتی می باشد و احتیاج است که از نظر زیرساخت های درمانی و همچنین حضور پزشکان متخصص در این شهرستان تقویت و حمایت صورت گیرد.

زمینه مشارکت مردمی و بخش خصوصی در ارتقای حوزه سلامت فراهم گردد

فرماندار شهرستان شازند اضافه نمود: مقرر است بیمارستان 160 تختخوابی توسط یکی از واحدهای صنعتی شازند در این شهرستان احداث گردد و در صورتی که این مهم تحقق پذیرد، ارتقای مطلوبی در وضعیت بهداشت و درمان این منطقه رقم خواهد خورد.

عرب بیان نمود: در حوزه بهداشت و درمان احتیاج است که مشارکت های مردمی افزایش و گسترش یابد و در حقیقت سلامت به مقوله ای اجتماعی تبدیل گردد.

فرماندار شهرستان شازند توضیح داد: ارتقای حوزه بهداشت و درمان یکی از معیارهای مهم توسعه پایدار است و در صورتی می توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم که شرایط برای وارد شدن بخش خصوصی به بخش بهداشت و درمان فراهم گردد.

وی ادامه داد: دولت بایستی از مشارکت های مردمی و بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان استقبال کند و مسیر این گونه اقدامات را از نظر راهنمایی، حمایت و نظارت هموار سازد، در این صورت می توان امیدوار بود که با مشارکت مردمی و فعالیت بخش خصوصی، شاهد ارتقای حوزه بهداشت و درمان باشیم.

فرماندار شهرستان شازند مطرح کرد: شهرستان شازند میزبان چند واحد صنعتی بزرگ و مادر است و انتظار می رود که صنایع این شهرستان نیز در زمینه ارتقای زیرساخت های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان به طور موثر نقش آفرینی نمایند تا کمبودهای بخش سلامت در این منطقه برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 58

به "زمینه مشارکت مردمی و بخش خصوصی در ارتقای حوزه سلامت فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه مشارکت مردمی و بخش خصوصی در ارتقای حوزه سلامت فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید