عصبانیت پکن از تحریم شرکت های چینی توسط ژاپن

به گزارش آناسی، چین از اینکه ژاپن به بهانه ارتباط شرکت ها و شهروندان این کشور با کره شمالی بعضی از آنها را تحریم نموده است، به شدت ابراز انزجار کرد.

عصبانیت پکن از تحریم شرکت های چینی توسط ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، ژاپن و آمریکا در روزهای اخیر شماری از افراد و شرکت های چینی را که گفته اند با برنامه هسته ای نظامی کره شمالی مرتبط هستند، تحریم نموده اند.

چین به هر دو کشور انتقاد نموده و کوشش آنها برای فشار بر پکن را باعث تیرگی مناسبات دوجانبه دانسته و افزوده است که به تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی پایبند است.

چین تاکید نموده است که ژاپن با تبعیت از آمریکا برای تحریم پکن اشتباه بزرگی مرتکب می گردد و روابط پر تنش طرفین را بیش از گذشته تیره می نماید.

یوشیهیدا سوگا سخنگوی دولت ژاپن اعلام نموده که این کشور چند شرکت چینی و یکی از شهروندان این کشور را تحریم و دارایی های آنها را ضبط نموده است.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای که روز شنبه در تارنمای این وزارتخانه منتشر شده، آورده است که توکیو کوشش های چین برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت را نادیده گرفته است.

همزمان هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفته که ژاپن در حال ایجاد موانع سیاسی در روابط دو کشور است.

اما توکیو تاکید دارد که قطعنامه های شورای امنیت و تحریم ها باید با دقت مورد نظارت قرار گرفته و اجرا گردد.

وزارت خارجه چین از توکیو انتقاد نموده است که ضمن ایجاد چالش و ایجاد مانع در روابط دو کشور، حق حاکمیت قضایی و منافع چین را نادیده گرفته و از بهبود مناسبات جلوگیری نموده است.

در این بیانیه از ژاپن خواسته شده است تا هر چه سریعتر این تحریم ها را ملغی نموده و بیش از این به روابط دو طرف زیان نرساند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 546

به "عصبانیت پکن از تحریم شرکت های چینی توسط ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت پکن از تحریم شرکت های چینی توسط ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید