عوامل سقوط شدید قیمت نفت آمریکا از نظر وزیر انرژی روسیه

به گزارش آناسی، وزیر انرژی روسیه معتقد است، سقوط بهای نفت WTI آمریکای شمالی در معاملات آینده برای تحویل در ماه مه، به دلیل اقدامات دلالان بازار نفت، کاهش تقاضای نفت اضافی و افزایش بیش از حد مخازن نفت، مربوط می گردد.

عوامل سقوط شدید قیمت نفت آمریکا از نظر وزیر انرژی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه معتقد است که کاهش شدید روز گذشته معاملات آینده نفت خام WestTexasIntermediate آمریکای شاقتصادی در ماه مه به ارزش منفی ناشی از اقدامات دلالان بازار نفت است و نباید نگرانی زیادی در این رابطه وجود داشته باشد.

نوواک گفت: باید این واقعیت را درک کرد که این شرایط مربوط به بازار کاغذی است، یعنی تجارت با ابزار های اقتصادی مشتق شده و نه اصل نفت بصورت فیزیکی آن. سقوط روز گذشته بهای نفت WTI برای معاملات آینده برای تحویل در ماه مه در لحظات پایانی معاملات به روی کاغذ، چرا که پس از 20 آوریل (اول اردیبهشت) معاملات در بورس کالا عملاً انجام نمی گردد و همچنین عدم تقاضا برای منابع نفتی اضافی در ماه مه و به احتمال افزایش بیش از حد مخازن نفت، مربوط می گردد. همه این مسائل باعث شده تا ابزار های اقتصادی به ارزش های منفی سقوط کند.

به گفته وی، ضمن اینکه به دلیل پر شدن تأسیسات ذخیره نفت و عدم اطمینان از بهبود شرایط اقتصاد جهانی و افت شدید تقاضا در ارتباط با اقدامات مربوط به مقابله با بیماری همه گیر کرونا، بازار نفت فعلاً شرایط بسیار ناپایدار و بی ثباتی داشته باشد.

وزیر انرژی روسیه یادآور شد که، فشار کنونی بر بازار نفت تا زمان شروع اجرای توافقات انجام شده در چارچوب اوپک پلاس در ماه مه و کاهش فراوری کشور های خارج از توافق و تسهیل اقدامات محدود کننده همچنان باقی خواهد ماند.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه قیمت نفت خام WestTexasIntermediate WTI آمریکای شاقتصادی برای تحویل در ماه مه، به ارزش های منفی سقوط کرد. بهای معاملات آینده ماه مه برای نفت خام WTI در بورس کالا های تجاری نیویورک در این روز، تقریباً 300 درصد کاهش یافته و به منهای 37.63 دلار در هر بشکه رسید که این نخستین بار در تاریخ است که قیمت نفت به ارزش های منفی سقوط نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1061

به "عوامل سقوط شدید قیمت نفت آمریکا از نظر وزیر انرژی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل سقوط شدید قیمت نفت آمریکا از نظر وزیر انرژی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید