قطر خواهان پرداخت 5 میلیارد دلار خسارت از کشورهای تحریم کننده شد

به گزارش آناسی، مجموعه خطوط هوایی قطر امروز (چهارشنبه) با ارائه چهار دادخواست در پرونده های مربوط به اختلافات اقتصادی با کشور امارات، بحرین، عربستان و مصر، خواهان پرداخت خسارت پنج میلیارد دلاری از این کشورها شد.

قطر خواهان پرداخت 5 میلیارد دلار خسارت از کشورهای تحریم کننده شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این مجموعه که مالک و مجری شرکت خطوط هواپیمایی قطر است، امروز در بیانیه ای اعلام نمود: هدف از طرح این دادخواست ها، جبران خسارات وارده به خطوط هوایی قطر به دنبال اقدام چهار کشور امارات، بحرین، عربستان و مصر در تعطیل کردن ناوگان هوایی در بازارهای آنها و نیز ممانعت از پرواز بر فراز حریم هوایی شان است.

در این بیانیه آمده است: خطوط هواپیمایی قطر در طول سه دهه گذشته به شکل گسترده ای در بازارهای چهار کشور تحریم نماینده سرمایه گذاری کرد تا به صدها هزار مسافر از این کشورها خدمات بدهد و ده ها هزار تن کالا را به وسیله هوایی جابه جا کند.

خطوط هواپیمایی قطر کوشش می نماید از کشورهای تحریم نماینده خود بابت اقدامات غیرقانونی شان دستکم پنج میلیارد دلار خسارت بگیرد.

چهار کشور عربی یاد شده از ژوئن 2017 با طرح ادعای حمایت قطر از تروریسم، این کشور را تحت تحریم هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اند؛ ادعایی که دوحه همیشه آن را تکذیب می نماید.

این کشورها پنجم ژوئن 2017 اقدامات مشترکی را علیه خطوط هوایی قطر در پیش گرفتند که هدف از آنها تعطیل کردن دفاتر خطوط هوایی قطر در این کشورها بودند.

بر اساس بیانیه یاد شده، اقدامات کشورهای عربی شامل بستن حریم هوایی و فرودگاه های این کشورها به روی هواپیماهای خطوط هوایی قطر و لغو مجوزهای فعالیت آنها در این کشور بودند و پیامدهای این محاصره هنوز فعالیت های هوایی قطر را تضعیف می نمایند.

اکبر الباکر، مدیر اجرایی مجموعه خطوط هوایی قطر اظهار کرد: تصمیمی که چهار کشور تحریم نماینده برای جلوگیری از فعالیت ما در بازارهایشان و نیز ممانعت از پرواز هواپیماهای ما در حریم هوایی شان گرفتند، به منزله نقض آشکار توافقنامه های هوایی است.

الباکر در ادامه گفت: ما تمامی راهکارهای قانونی که می توانستند عدالت و انصاف را برای ما محقق نمایند، در دفاع از حقوق مان و جبران تمامی خسارات مان پیگیری کردیم و بر این باوریم کشورهای تحریم نماینده باید بابت اقدامات غیرقانونی شان محاکمه شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1126

به "قطر خواهان پرداخت 5 میلیارد دلار خسارت از کشورهای تحریم کننده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر خواهان پرداخت 5 میلیارد دلار خسارت از کشورهای تحریم کننده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید